Vi som gör äd 2018!
Hej!
Vi ska nu sätta igång med äd i vår, finns det någon som vill följas åt?
Hej!
Vi ska nu sätta igång med äd i vår, finns det någon som vill följas åt?
God dag alla ruvare. Vi är 3 personer här nu.
En är på dag 9. Jag är på dag 8.
En på dag 5 tror jag.
Hur har ni det ? Överlever ni väntan ? Hur mår ni.
Själv har jag ingen midja längre Hahaha svullen och äter som besatt.
Humöret var värst de 3 första dagarna tycker jag.
Nu är det snart test dag. Jag har verkligen ingen aning och tar inte ut något i förskott. Jag menar alla de 100tals negativa test man gjort sitter på hornhinnan.
Styrkekramar till er tre
Och till flowerpower som ?startat behandlingen?. Kram
Tack för ditt svar. Läkaren som avbröt mitt andra IVF-försök nämnde just Spanien. Tänkte det var konstigt då jag är blond och blåögd och min sambo är något mörkare i håret men blåögd han med. Men när du skriver att det finns en del skandinaver där så förstår jag lite bättre :)
Inte helt fel att kunna ta en semester i Spanien samtidigt som man är på kliniken ;)
Intressant att de enligt lag måste matcha utseenden. Samlar just nu på mig så mycket information jag bara kan om olika kliniker.
Min klinik säger att man kan ta blodprov efter 10 dagar (ruvar på fem dagars ägg, antar att det kan ha betydelse också); så du kan nog testa tidigare :) jag ska testa dag 12 dock för dag tio infaller under påsken. Tror jag ska testa direkt med blodprov, har så dåliga vibbar av att kissa på stickan, bara besvikelser... :( jag fick ont i brösten innan fet så vet att det beror på progesteronet, men har alltid haft brösten som tidigaste symptom vid samtliga mina tre graviditeter (som slutat illa i slutändan tyvärr).
också haft ont i ländryggen på ett ovanligt sätt sista två dagarna, får man ju upp hoppet lite av :) kämpa på! Kram
God dag alla ruvare. Vi är 3 personer här nu.
En är på dag 9. Jag är på dag 8.
En på dag 5 tror jag.
Hur har ni det ? Överlever ni väntan ? Hur mår ni.
Själv har jag ingen midja längre Hahaha svullen och äter som besatt.
Humöret var värst de 3 första dagarna tycker jag.
Nu är det snart test dag. Jag har verkligen ingen aning och tar inte ut något i förskott. Jag menar alla de 100tals negativa test man gjort sitter på hornhinnan.
Styrkekramar till er tre
Och till flowerpower som ?startat behandlingen?. Kram
Olidligt........dag 10 nu och tiden går sååå långsamt, haft konstig känsla i magen små hugg eller som nyp känns väldigt konstigt något som känns igen? Hade det i 2 dagar sen gick det över och det var tisdag onsdag. Så pass att jag hade svårt att somna i tisdags .....
Om du är på rd 10 idag, så kan du ta ett Clearblue digital imorgon fredag med första morgonurinen om det är för jobbigt att vänta. Planerar du att ta blodprov och mäta hcg på tis 3 april annars?
Jag vet inte, inte tänkt på det här med blodprov. Då bokar man tid för det annat jag och jag har lite svårt att komma iväg på Då jag jobbar lite jobbiga tider för sådant....Men du tror jag kan ta ett digitalt då alltså? Är det bättre med digitala än "vanliga" stickor?
Mer förvirrad än någonsin....
Har haft mailkontakt med Vitanova i Cph och tom bokat in ett första möte med dem i mitten av april.
På kvällen fick jag kontakt med min IVF-läkare för jag ville ha hennes input kring vårt avbrutna IVF och om hon också tyckte det var rätt med äd istället. Jag berättade att vi varit i kontakt med några kliniker i Köpenhamn och hon sa varför Danmark? Hon hade inte hört talas om par som åker till Danmark för äggdonationer (och hon har jobbat i Danmark fram tills för 5 år sedan). Hon sa att de var väldigt bra på inseminationer men mer tveksam till äggdonationer. Detta satte såklart griller i huvudet på mig.
Hon sa att det viktigaste var att kolla hur många äggdonationsbehandlingar en klinik gjorde per år. Ju fler och dessutom hög procent lyckade fall desto bättre. Varken vitanova eller storkliniken visar överhuvudtaget någon statistik över äd, endast för IVF och inseminationer.
Storkliniken svarade i ett mail att de har 50 donatorer som de använder sig av, men de vet inte om alla finns tillgängliga (är villiga) att donera just när det är aktuellt.
50 donatorer låter inte mycket - kan tänka mig att vitanova har något liknande.
Min läkare sa att när hon arbetade i Danmark så kunde personer som själva genomgick IVF donera ägg om de fick ut väldigt många, men då donerade kanske bara 3-4 ägg till den mottagaren.
På andra kliniker utomlands skriver man väldigt tydligt att man får tillgång till alla ägg som donatorn får ut. Den informationen står inte heller på de Danska sidorna.
Vi var mest inne på Danmark för att vi gärna vill ha skandinaviskt utseende på barnet (ja så ytlig är man nog i början)
Myran - du gör i Finland.
Hur går det till där? När jag läste på någon hemsida så fick jag intrycket att de ofta använder frysta ägg snarare än färska. Vet du något om det?
Så det jag nu behöver er hjälp med är att hitta en bra klinik. Vilken klinik går ni på? Skulle ni rekommendera den till andra?