Vi som gör äd 2018!
Hej!
Vi ska nu sätta igång med äd i vår, finns det någon som vill följas åt?
Hej!
Vi ska nu sätta igång med äd i vår, finns det någon som vill följas åt?
Intressanta tankar - jag tror att jag är lite rädd för just det med kontakt. Att de hade fått lite info via kliniken hade varit ok. Men just att de får kontakt och helt plötsligt får halvsyskon. Jag är rädd att jag skulle känna mig utanför i hela den processen. Men det är som du säger svårt - men det är ju viktigt att det känns bra. Jag har egentligen inte tänkt så mycket på det - det var bara min första känsla.
Men det är så skönt med den här tråden - man får lyfta allt och många kloka svar tillbaka
Jag har jämnt som du gör, gjorde det ganska länge när jag fick min diagnos om förtidigt klimakterium. Men jag har valt att se det som att vi är 3 som hjälps åt för att få detta barnet och oavsett så kommer jag vara mamma för mig är ordets innebörd så mycket mer än genetik. Och även om barnet i vuxen ålder vill leta reda på det här personen så tänker jag som myran tänk vilken fantastisk människa att vilja hjälpa någon annan på detta sättet ???? men förstår din tankar då jag själv haft dem
Tack för att du delar med dig av dina tankar. Tror också att det är något som måste mogna. Och det är ju inte så att någon tar barnet ifrån mig - det är ju mitt. Och vi bor ju inte ens i samma länder....
Så skönt med detta forum som får en att se saker från olika perspektiv.
Jag är egentligen inne på anonym donator jag också. Det räcker med att barnet får veta hur det har kommit till. Av rent egoistiska skäl så skulle det även kännas bättre för mig att inte veta att mitt barn vet hur det blev till (genom donerade ägg) men vem som har donerat dem.
Men om det är så att man kan få en behandling betalad så borde man kanske sätta sin egoism åt sidan.
Hej. Jag har just varit och gjort embryo transfer för 4 dagar sedan. Så nu får jag hålla mig några dagar tills jag kan göra gravtest.
Jag har satt in 2 st välutvecklade tredagars-odlade embryo som är resultatet av befruktade ägg från anonym donater och min mans sperma.
Fick dock se bild på min ängel som är donater i ett dygn för att välja.
Hur går det för dig? När är det dags ?
Mvh Skåne
Fel - tre dagar sedan var det. Den 20 mars. Jag går visst händelserna i förväg för att jag har stora förhoppningar.
Detta meddelande var ämnat åt trådskaparen bappen eftersom jag vill följa trådskapsrens resa förutom nya bekanta som jag redan skriver med här.
Hej. Jag har just varit och gjort embryo transfer för 4 dagar sedan. Så nu får jag hålla mig några dagar tills jag kan göra gravtest.
Jag har satt in 2 st välutvecklade tredagars-odlade embryo som är resultatet av befruktade ägg från anonym donater och min mans sperma.
Fick dock se bild på min ängel som är donater i ett dygn för att välja.
Hur går det för dig? När är det dags ?
Mvh Skåne
Hej. Jag gjorde i tisdags. Oj oj oj. Vi har gjort det samtidigt. Ja det är jobbig väntan på att testa. Jag kommer nog att göra 100 test med start på 7nde dagen. För jag kan inte vänta hahaha. Jag tänker att ett embryo fäster på ca tredje dagen och sedan börjar hormoner att utsöndras. Jag har satt in 2 och hormonernerna blir högre om båda fäst. Och man kan ju faktiskt göra vanliga gravtest innan utebliven mens nu för tiden.
Var har du gjort det ? Vilket land ?
Jag i polen. Körde bil och åkte bil dit.
Hur gör jag för att skriva privat med dig ? Skriv gärna ett privat svar till mig också så jag fattar hur jag ska göra.
Jag har turen att inte arbeta och ligger bara på soffan och jäser förutom vardagssysslor och ta hand om min 7 åriga dotter.
Jag har ingen läkare i Sverige utan fixar allt i Polen och på egen hand.
Jag tar metrypred och progesteron vaginalt och oralt och östrogen samt acetylsyra. Hormonerna 3 gånger dagligen.
Jag känner mig absolut hormonpreparerad. Hungrig - svullen mage - ömma bröst.
Känner inte att min man riktigt är med mig känslomässigt och det beror väl på att han inte är en kvinna och därför är det fantastiskt att bolla det med dig och andra i samma situation just nu. ;)
Har inte tagit tag i det än. Har påsklov nästa vecka, tänkte ta tag i det då. Måste ju också ta en ordentlig diskussion med sambon också. Jag tror att jag kommit mycket längre än han i den här processen.
Men det är ju aldrig fel att kolla upp så mycket fakta som möjligt - så man är väl förberedd när det väl gäller.
Står mycket i valet mellan de olika klinikerna - vissa erbjuder blastocyster tillbaka samt garanterade blastocyster till frysen. Andra sätter tillbaka efter 3 dgr (kliniken jag varit i kontakt med) fördelen med Köpenhamn för oss är ju att vi bor strax söder om Malmö.
Du som undersökt många olika kliniker i många länder - hur är det med mediciner. Vissa kliniker har ju samarbeten med svenska läkare som hjälpa till med vissa tester samt medicin och liknande.
Hur mycket mediciner behöver jag vid en äd? Själva donatorns mediciner brukar väl ingå i priset på hela behandlingen.
Många av klinikerna som har samarbeten har väl det i Sthlm så där är det ju mkt närmare för oss att ta oss till Cph och det kanske blir billigare i längden med tanke på att vi kan åka över dagen.
Sedan är det ju det andra som du är inne på - att kunna testa äggen innan de sätts tillbaka.
Jag tror inte att jag har några problem med mitt immunförsvar - men skulle det ändå vara säkrare att kolla?