• Volleyball

    Ensamstående far som vill ha barn, alternativ ?

    Hej, jag vet att fäder, som vill ha ett barn, har två alternativ. Surrogacy med en äggdonator (kanske i Ukrain) och föräldraskap med en kvinnlig vän eller hitta någon online (kvinnan kan få barn, som vi kommer att samla upp). Båda har sina fördelar och nackdelar, om du har tid kan du skriva, vilken tror du är det bästa alternativet? Tack för din tid.
     
     
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-02-26 17:44
    Hej, jag vet att fäder, som vill ha ett barn, har två alternativ. Surrogacy med en äggdonator (kanske i Ukrain) och föräldraskap med en kvinnlig vän eller hitta någon online (kvinnan kan få barn, som vi kommer att samla upp). Båda har sina fördelar och nackdelar, om du har tid kan du skriva, vilken tror du är det bästa alternativet? Tack för din tid.
  • Svar på tråden Ensamstående far som vill ha barn, alternativ ?
  • varmlanning

    Vad menar du med "som vi kommer samla upp"?

    Det bästa alternativet anser jag är att man hittar en väninna som också vill ha barn och att man då tar det gemensamma beslutet. Det sämsta alternativet som också borde vara olagligt är surrogatmödraskap då jag inte delar uppfattningen om att kvinnors kroppar bör vara en handelsvara. Jag ser inte "att skaffa barn" som en mänsklig rättighet.

  • LillaOops
    Volleyball skrev 2018-02-26 17:43:28 följande:
    Hej, jag vet att fäder, som vill ha ett barn, har två alternativ. Surrogacy med en äggdonator (kanske i Ukrain) och föräldraskap med en kvinnlig vän eller hitta någon online (kvinnan kan få barn, som vi kommer att samla upp). Båda har sina fördelar och nackdelar, om du har tid kan du skriva, vilken tror du är det bästa alternativet? Tack för din tid.
     
     
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-02-26 17:44

    Hej, jag vet att fäder, som vill ha ett barn, har två alternativ. Surrogacy med en äggdonator (kanske i Ukrain) och föräldraskap med en kvinnlig vän eller hitta någon online (kvinnan kan få barn, som vi kommer att samla upp). Båda har sina fördelar och nackdelar, om du har tid kan du skriva, vilken tror du är det bästa alternativet? Tack för din tid.
    Vrf inye hitta en go singeltjej bli kär och planera för familjeliv?
Svar på tråden Ensamstående far som vill ha barn, alternativ ?