besviken med fibromyalgi
Jag är så besviken så ville skriva av mig.
Träffade en läkare som jag tyckte var så bra och som jag talade så gott om. Han förstod mig när jag beskrev att jag har ständig värk i kroppen och en massa andra besvär. Alla 18 trigger Points hade jag och allt annat med som stämmer in för att få diagnosen fibromyalgi. Han tog en massa andra tester för att utesluta annan sjukdom samt reumatism.
Idag ringer han och säger att jag är frisk då proverna var bra och dom kan inte hjälpa mig mer. Han skulle kunna säga att jag har fibromyalgi då han vet det men finns inget som heter det utan det är ökad smärtkänslighet säger han.
Diagnosen på papper fick därför bli myalgi. What?! Är jag frisk, ja inte känner jag mig frisk i alla fall. Tacksam att proverna visade bra då jag inte vill vara sjuk men alla ni med fibromyalgi vet ju hur man mår.
Jag mår inte bra, vem är han att säga att jag är frisk. Går dom bara inom ramarna och lyssnar inte alls på personen eller vad?
Någon här med fibromyalgi som vill berätta hur ni fick diagnosen? Hur mycket orkar ni med att jobba och hur ser era dagar ut?