Inlägg från: Elderberry |Visa alla inlägg
  • Elderberry

Plötsligt hudproblem, jätteknottrig hud från ingenstans??

Jag brukar få liknande knottror, dock i panna och på hakan, när jag äter lite för mycket oljig mat, typ pommes, eller chips. Jag vet inte exakt varför kroppen reagerar så, men det brukar försvinna helt om jag går utan sådan mat en tid.

• Elderberry
    UniformYankie skrev 2018-03-01 08:42:04 följande:
    Ja jag har alltid tänkt att jag får mer vanliga finnar bara när jag ätit oljig mat, men på nyhetsmorgon för ett tag sedan så sade de att maten inte påverkar..skumt!  Men detta har jag aldrig varit med om innan i ansiktet, så vore konstigt om det plötsligt blev så, men jag kan förstås ha fel. 
    Ren BS i min mening Jag vet inte varför forskare har så svårt att påvisa att viss föda kan påverka ens hud. För mig är det självklart att maten påverkar, äter jag chips varje dag (ja, jag har gjort det) = knottrig hud, slutar jag äta chips = knottrig hud borta efter 2 veckor. Jag har slutat äta chips efter sådana perioder kanske 4 ggr i mitt liv och alla gångerna har det förändrat min hud. En annan sak som påverkar min hud är socker från t.ex. kakor, det får jag finnar av, riktiga finnar alltså, inte knottror.
    Om jag skulle gissa på varför det är såhär så skulle jag säga att den här maten, för mig, skapar någon sorts hormonreaktion som leder till hudförändringen. Varför? Ingen aning.

Att du helt plötsligt skulle få det låter ju lite annorlunda. Om du inte har ändrat hur du äter så borde det ju inte vara som för mig.
Svar på tråden Plötsligt hudproblem, jätteknottrig hud från ingenstans??