Inlägg från: missUniversum |Visa alla inlägg
  • missUniversum

Är jag ensam? (psykisk ohälsa,missbruk)

Jag tror att man föds med vissa förutsättningar: Personlighet, anlag för sjukdom (fysisk och psykisk), kroppslig och mental förmåga...
    Sedan formas man av miljö: Föräldrar, vänner, skola, ekonomi, kemikalier, osv.
    Detta gör att livet är orättvist och alla har inte samma möjligheter men man får göra det bästa av det man har. Man kan inte ändra det förflutna men man kan göra något bra av framtiden. Du skriver att du saknar konsekvenstänk och jag tror det är ditt problem. Alla människor möter svårigheter i livet men man får göra det bästa av det, man måste själv ta ansvar för sina handlingar och förstå att man är ansvarig för de konsekvenser de leder till. Ta tag i dig själv och gör något bra

• missUniversum

Om man haft en destruktiv period i sitt liv kan man få dras med följder av det i många år, exempelvis skulder, förlorade vänner, brottsregister osv. Utan att veta din situation så tror jag att det aldrig är för sent att få ett nytt liv men man kan få starta från minus med en lång väg till ett "vanligt liv". Olika problem och olika personligheter behöver olika hjälp för att ta sig ut sina problem och må bra. Fundera på vad som är din målbild, vad du själv kan göra för att komma dit och vilken hjälp du tror skulle underlätta för dig att nå dit. Hoppas det löser sig för dig

Svar på tråden Är jag ensam? (psykisk ohälsa,missbruk)