• vcent

Tiggeri, hur?

Alltså jag undrar egentligen detta om hur tiggarna kan ha det så jävla dåligt om dom nu har råd att resa till sverige. Jag har liksom absolut inte råd att resa utomlands ens för att sätta mig utanför en affär och tigga pengar och jag tillhör medelklassen. Jag kommer liksom till malmö om jag vill, knappt, å jag bor inte jättelångt därifrån men tågbiljett är alldeles för dyrt, bil likaså.

Hur kan tiggarna ha råd? Om dom nu sparar ihop pengar hemma för att resa hit så kan dom väll inte direkt tjäna på att vara här? En resa tillbaka kostar ju lika mycket! Går dom bara plus-minus noll eller vafan? Vad gör dom här i så fall?

Jag är inte rasist eller antitiggerimännidka men tanken slog mig nyss. Å jag menar, det måste ändå vara långt ifrån alla tiggare som ingår i människohandel och annat krimminelt.

• Svar på tråden Tiggeri, hur?
  • Anonym (Ja du...)

Och varför är många av dem så jävla feta??

• Anonym (Fyr)

Varför bär så många tiggare hatt?

• fornminne

Så länge tillräckligt många ger dem pengar, kommer de att fortsätta komma hit och tigga. De kommer för att det lönar sig, även sedan resan (som inte behöver bli då dyr) är betald. Många använder sina sista besparingar eller lånar pengar för att ta sig hit. Kortsiktigt är det en förlustaffär, men i längden tjänar de mer här än i hemländerna. Inte bara på tiggeri, utan även burksamlande och ströjobb.

• Anonym (Ylva)
    vcent skrev 2018-03-02 09:53:04 följande:

Alltså jag undrar egentligen detta om hur tiggarna kan ha det så jävla dåligt om dom nu har råd att resa till sverige. Jag har liksom absolut inte råd att resa utomlands ens för att sätta mig utanför en affär och tigga pengar och jag tillhör medelklassen. Jag kommer liksom till malmö om jag vill, knappt, å jag bor inte jättelångt därifrån men tågbiljett är alldeles för dyrt, bil likaså.

Hur kan tiggarna ha råd? Om dom nu sparar ihop pengar hemma för att resa hit så kan dom väll inte direkt tjäna på att vara här? En resa tillbaka kostar ju lika mycket! Går dom bara plus-minus noll eller vafan? Vad gör dom här i så fall?

Jag är inte rasist eller antitiggerimännidka men tanken slog mig nyss. Å jag menar, det måste ändå vara långt ifrån alla tiggare som ingår i människohandel och annat krimminelt.

Nyfiken i en strut..tittar ut..?
  • Anonym (polis)
    fornminne skrev 2018-03-02 10:46:08 följande:

Så länge tillräckligt många ger dem pengar, kommer de att fortsätta komma hit och tigga. De kommer för att det lönar sig, även sedan resan (som inte behöver bli då dyr) är betald. Många använder sina sista besparingar eller lånar pengar för att ta sig hit. Kortsiktigt är det en förlustaffär, men i längden tjänar de mer här än i hemländerna. Inte bara på tiggeri, utan även burksamlande och ströjobb.

Det är även lönsamt att begå inbrott. Vi i Kalmar har haft stora problem med ligor från Rumänien som begår inbrott medan gummorna tigger utanför butikerna. Sök efter "Salveligan". Tiggarlägret vid Salve i Kalmar var en stöldcentral.
  • Frontline
    vcent skrev 2018-03-02 09:53:04 följande:

Hur kan du tillhöra medelklassen om du inte ens kan resa till Malmö när du bor i närheten?

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Dr Nail
    Anonym (Ja du...) skrev 2018-03-02 10:20:54 följande:

Och varför är många av dem så jävla feta??

Dagens lol
  • Glinda från Oz

Varför säger du inte upp dig och tigger istället om du tror man tjänar så mycket på det?

• Anonym (^^^^)
    Dr Nail skrev 2018-03-02 11:14:10 följande:
    Dagens lol
    Därför att socker och kaloririka saker är billigare än hälsosamma.
  • Anonym (Puff)

Det är i de flesta fall organiserat, antingen av kriminella nätverk eller av klanerna de lever i. Det är inte så att de själva betalar en flyg- eller båtresa hit. De blir hitkörda i sällskap, precis som många av dem blir utkörda till sina platser på morgon och hämtade på kvällen. Platser de tilldelats, därav sitter det vanligtvis bara en utanför varje butik och inte flera.

• DuranDuran

Idag har självaste finansministern avrått svenskar att ge pengar till tiggare därför att människohandel kan vara inblandat.

Varför har hon blivit rasist och hatare?

Kan hon sitta kvar som finansminister efter detta?

• Dr Nail
    DuranDuran skrev 2018-03-02 18:58:35 följande:

Idag har självaste finansministern avrått svenskar att ge pengar till tiggare därför att människohandel kan vara inblandat.

Varför har hon blivit rasist och hatare?

Kan hon sitta kvar som finansminister efter detta?

Hon har redan fått mothugg av några miljöpartister som twittrade nåt om iskyla. Snart är det bara de som fortsätter att bekosta tiggarnas marijuanabruk.
  • DuranDuran
    Dr Nail skrev 2018-03-02 22:18:57 följande:
    Hon har redan fått mothugg av några miljöpartister som twittrade nåt om iskyla. Snart är det bara de som fortsätter att bekosta tiggarnas marijuanabruk.
    Med tanke på S tidigare hållning och ställningstagande i frågan måste det här ses som ett rasistiskt och hatiskt utspel från S.

Trött på smygrasism. Öppna gränserna och låt tiggarna vara.

Vi har råd att ta hand om alla jordens fattiga människor!
  • Dr Nail
    DuranDuran skrev 2018-03-02 22:45:00 följande:

Med tanke på S tidigare hållning och ställningstagande i frågan måste det här ses som ett rasistiskt och hatiskt utspel från S.

Trött på smygrasism. Öppna gränserna och låt tiggarna vara.

Vi har råd att ta hand om alla jordens fattiga människor!

Hm. Du har en poäng. Att inte hjälpa alla fattiga som inte är svenskar vore rasism. Vi måste trots allt öppna våra hjärtan.
  • HelaGotland
    DuranDuran skrev 2018-03-02 22:45:00 följande:
    Med tanke på S tidigare hållning och ställningstagande i frågan måste det här ses som ett rasistiskt och hatiskt utspel från S. Trött på smygrasism. Öppna gränserna och låt tiggarna vara. Vi har råd att ta hand om alla jordens fattiga människor!

Snart är pengarna slut ute i kommunerna. Då kommer socialbidragen försvinna först. Det blir spännande tider att leva i!
Svar på tråden Tiggeri, hur?