• seliiiina

    Hemsk Svärmor

    Jag vet inte vem jag ska prata med just nu därför skriver jag här så jag kanske får lite ro i kroppen gravid v.37 snart dags.Jag och min sambo har varit tillsammans i 6 år och väntar nu vårat andra barn tillsammans. Jag har haft problem med min svärmor sen vi träffades men lagt mycket åt sidan låtit hon vinna för lugnets skull. men nu har hon verkligen sjunkigt lågt och jag vill helst inte ha något med hon att göra.I söndags fick vårat första barn 40 graders feber och

    blev plötsligt väldigt sjuk. Jag är hemma med havandeskap penning så jag tar han om mitt barn hemma på måndagen men det är tufft mycket spring med vätska/medicin. jag har mycket foglossning och förvärkar nu, svullen och trött. Ber min sambo vara hemma tisdagen oxh hjälpa till då min ork ej finns. Det tycke inte min svärmor att han skulle och sa att han skulle åka och jobba. så det hon sedan säger är på grund av att min sambo hjälpte till hemma i 2dygn när mitt barn var som sjukast. - Ni kommer aldrig klara av att ta han om ett barn till. - Graviditet är ingen sjukdom. jag var inte där när hon sa detta och är besviken och ledsen att hon säger något sådant åt sitt eget barn min sambo.

    som ni läser lägger hon sig ofta i hur vi ska göra saker och när osv tror hon kan bestämma över våran familj.

    Förra året var min son mycket sjuk också 40 grader i 4 dygn. jag sa då att det är dags att fara till vårdcentralen och kolla så allt är bra och det tyckte hon inte man kan inte springa på vårdcentralen så fort ett barn har feber då kan soc bli inblandade. vilken tur vi inte lyssna på hon ändå för han hade kraftig öron inflammation. Men vem säger så ska jag nli rädd för att åka in när hon säger så eller Nej jag lyssnar inte ett skit på hon.

    Och sen när hon har betett sig så här ber hon aldrig om ursäkt utan försöker köpa oss dom har mycket pengar och tror uppenbarligen man kan köpa folk.

    jag känner att min relation till min sambo blir sämre av det här är hans mamma men jag vill inte ha något med hon att göra.

    så jobbigt att det skulle bli så här nu har ingen ro i min kropp pch ska snart föda.

    vad ska jag göra lägga allt åt sidan eller

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-03-02 15:28
    vänta på en ursäkt eller be hon fara åt.....

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-03-02 15:35
    ursäkta för särskrivningar och mellanslag här och var min mobil kruppar..

  • Svar på tråden Hemsk Svärmor
  • Tildurrr

    Vad säger din sambo? Vad tycker han? Du kanske kan få med dig honom och prata med henne ihop och säga att det gått för långt?

  • seliiiina

    nu sista sa han ifrån men han säger ju fortfarande att det är hans mamma men han vet att hon beter sig dåligt. jag förstår han det är hans mamma men det finns en gräns ändå.

  • annabellelee

    Problemet är ju att hon försöker styra och ställa och bestämma. Där måste ni (helst din sambo) sätta ner foten och säga att det är NI som bestämmer. Varför tror hon att hon har rätt att bestämma hur ni vabbar?

    Sen är jag allergisk mot människor bakom säger att graviditet inte är en sjukdom. Nej, det är det inte. Men man kan må lika illa, ha lika ont och vara lika begränsad i sina rörelser som vid många sjukdomar.

  • seliiiina

    Hon ringer han varje morgon och frågar om han är på jobbet, när han slutar jobba och vad vi ska göra och äta varje dag.

  • seliiiina
    Meriall skrev 2018-03-02 16:33:59 följande:

    Varför vet hon ens att han är hemma? Är hon jobbig så berätta inte så små grejer.


    svårt när vi bor väldigt nära varandra ??
  • seliiiina
    Meriall skrev 2018-03-02 16:33:59 följande:

    Varför vet hon ens att han är hemma? Är hon jobbig så berätta inte så små grejer.


    var menat att det skulle vara en ledsen gubbe inte två??
  • MrsBroderTuck
    seliiiina skrev 2018-03-02 16:43:39 följande:

    Hon ringer han varje morgon och frågar om han är på jobbet, när han slutar jobba och vad vi ska göra och äta varje dag.


    Skojar du? Dags att klippa navelsträngen hos sambon kanske?
  • Tildurrr

    Jaaa jag tror också det är din sambo som behöver sätta ner foten, hans mamma får inse att han är vuxen och att hon får låta han leva ERAT liv som NI vill och inte hon..

  • Bertram

    Svara inte när hon ringer, alternativt ljug och säg att han är på jobbet. Säg åt henne att inte ringa varje dag.

Svar på tråden Hemsk Svärmor