Vixen90 skrev 2018-03-08 16:12:22 följande:
Ja... Jag är utav den typiska 'blek hy - rödlätt - fräknar'-varianten. När jag en gång köpte solkräm i maj så sade apotekaren något i stil med att hon såg på mig varför jag var så tidigt ute, att hon kände igen min typ.... Hade även en skolpersonal som på riktigt sade åt mig att äta mer grönsaker för att jag var "lika vit som tallriken". Då var jag 6-7 år.... Schyst.
Men ja, nu för tiden har jag accepterat det och kan tycka det är fint (främst på andra, ironiskt nog). Jag har ändå aldrig varit road av att sola, så jag har medvetet slutat eftersträva en brunare hy. It's just not who I was born to be. Men det är trist när det är en kamp att hitta en matchande foundation. Jag går inte gärna ner i stan utan smink heller, men jag får väl göra det en gång för att prova ut rätt nyans riktigt grundligt, så jag blir nöjd.
Det är så snyggt. Tycker alla hudtoner är snygga förutom min egen men det är väl pga min hy är lite ojämn och genomskinlig på nåt sätt.
Iofs en retuscherad bild men om vi ändå pratar smink och styling.
Jag ser mer ut såhär fast med ljusa ögon och mörkare hår, nån slags hasselnötsbrunt hår.
Konstig kombination tycker jag. Nån som har tips till mig? Haha, vet inte vilken hårfärg jag ska välja till våren. Har lite småvarm hy, gröngrå ögon (ljusa) och nån slags guldbrun hårfärg naturligt med både ask och koppartoner (olika hårstrån).
Funderar både på silverblond balayage, djupare kastanjebrun och att bara låta det vara :/