Inlägg från: Themis |Visa alla inlägg
  • Themis

Lufta element?

Ta med dig fotot till en VVS-firma eller bygglada (Hornbach m fl) och visa, så kan de säkert ge råd.

Är det gängorna du är orolig för så kan man väl alltid spruta 5-56 in i gängningen och låta stå 20 minuter (lägg tjockt papper under för det lär rinna) innan man försiktigt försöker skruva? Det kan knappast skada i alla fall. 

Men du får ju bara öppna upptill, givetvis.

Här stod lite bra saker också:

www.polarpumpen.se/blogg/se-over-dina-element-guide/

Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
  • Themis
    tobbe01 skrev 2018-03-06 05:18:40 följande:

Ursäkta min idioti! Men MÅSTE man lufta elementen? Gör folk det rutinmässigt? Varför går det i så fall inte ut tips och råd i en BRF kring detta?...för det kan väl inte bara vara jag som är korkad?

Behovet av det kan variera och vanligen samlas ju mesta luften högst upp i systemet, alltså hos den som bor överst.

Vi som just flyttat in överst i ett hundra år gammalt hus måste lufta, jag tror nästan att systemet läcker lite nånstans.

I min barndoms kommunala hus från 60-talet bodde vi också högst upp och fick lufta med nyckel nån gång om året eller kanske vartannat vad jag minns, men här har vi gjort det 3-4 gånger på några månader. Men radiatorerna är också rejält gamla!
    Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
  • Themis
    legomum skrev 2018-03-07 07:03:04 följande:
    Du märker om du behöver lufta elementen. De kluckar om de behöver luftas :)
    Och så är de delvis kalla!!
Svar på tråden Lufta element?