Inlägg från: Anonym (Ny dom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ny dom)

Min sambo drograttfylla

Det brukar bli så att den villkorliga domen upphävs och en ny dom för alla brotten utdöms. Dvs det tidigare drograttfylleriet tas med i bedömningen vid fastställandet av nytt straff.

Vad domstolen sedan utdömer kan ingen här svara på, men fängelse är en trolig påföljd.

• Anonym (Ny dom)
    Anonym (Lola) skrev 2018-03-04 13:47:29 följande:

Tack för svar. Okej, man undrar hur länge de kan bli fängelse i så fall.... jag överväger starkt att lämna förhållandet för evigt nu. Jag känner att jag orkar inte och detta tar så mycket energi. Både från mig och mina barn.

Grov olovlig körning och rattfylleri är väl båda upp till sex månader i fängelse? Grovt rattfylleri är upp till två år. Så en rimlig gissning är 3-4 månader om rattfylleriet inte är grovt. Maxstraff utdöms sällan.

Till er som känner ett behov att klanka ner på TS istället för att bidra till tråden: Varför? TS skriver själv att hon starkt överväger att lämna förhållandet för evigt. Det finns antagligen en anledning att de bor på olika håll nu.

Låt TS få sina svar och fatta sina beslut utan att behöva bli nertryckt av anonyma på ett forum.
Svar på tråden Min sambo drograttfylla