• Almina

    Om det står OSA senast... på en inbjudan, vad gör du?

    Ja, hur gör du om du får en inbjudan där det står tex "OSA senast XX mars till tel: XXX-XXXXXXX"?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om det står OSA senast... på en inbjudan, vad gör du?
  • Anonym (Beror på)

    Får massor med inbjudningar via företag osv och andra event där det står osa. Och då svarar jag enbart om jag vill gå. Så beror på hur personlig inbjudan är.

    Jag var bjuden på ett bröllop i Tyskland och då svarade jag att jag inte kunde komma. Men då var inbjudan skickad till ett ganska begränsat antal.

  • IsDimma

    Svara oavsett om jag kommer eller ej. Och så fort jag vet, väntar inte till sista dagen om jag vet innan.


    Du som kallade dig själv för extasy, hur gick det för dig? Hör av dig!
  • Monchichier

    Jag meddelar personen om jag kan komma eller inte. Skulle vilja säga att jag gör det så fort som möjligt. Men jag har en tendens att skjuta på sådana saker till sista dagen.

    Står det Regrets only däremot då meddelar bara ifall jag får förhinder/inte vill gå.

  • Almina

    Skönt att de allra flesta verkar ha koll på hur man gör! Då "vågar" jag nog använda mig av OSA på min inbjudan

  • Seven Costanza

    Det verkar ändå som att många får problem nu för tiden med att gäster inte vet att de ska svara oavsett vad. Så det idiotsäkra borde vara att istället för O.S.A skriva t ex ?svara senast den ... och meddela ifall du har möjlighet att komma eller inte?. Annars är ju tydligen problemet precis som du själv förstått att vissa tror att man bara ska svara om man KAN komma och vissa tror att man bara svarar om man INTE KAN.

  • Alexi

    Folk är idioter numera och fattar inte enkla budskap. Så är det viktigt för dig att folk svarar i tid så skriv ut det med vanliga ord.

    och folk svarar helst sista dagen så sätt sista dagen med marginal för när du behöver besked.

  • Anonym (I)
    Alexi skrev 2018-03-05 20:36:22 följande:

    Folk är idioter numera och fattar inte enkla budskap. Så är det viktigt för dig att folk svarar i tid så skriv ut det med vanliga ord.

    och folk svarar helst sista dagen så sätt sista dagen med marginal för när du behöver besked.


    Eller man släpper ej in idioter på sina fester och detta är en bra sätt att sortera bort idioterna. ;)
  • Almina
    Seven Costanza skrev 2018-03-05 19:42:48 följande:

    Det verkar ändå som att många får problem nu för tiden med att gäster inte vet att de ska svara oavsett vad. Så det idiotsäkra borde vara att istället för O.S.A skriva t ex ?svara senast den ... och meddela ifall du har möjlighet att komma eller inte?. Annars är ju tydligen problemet precis som du själv förstått att vissa tror att man bara ska svara om man KAN komma och vissa tror att man bara svarar om man INTE KAN.


    Ja, jag har ju också hört om detta. Men det är kanske inte så vanligt att folk missförstår trots allt!
  • Alexi
    Anonym (I) skrev 2018-03-05 20:39:54 följande:
    Eller man släpper ej in idioter på sina fester och detta är en bra sätt att sortera bort idioterna. ;)
    Tyvärr får man leva med att detta även gäller barnens kompisars föräldrar och då är det ju svårt att sortera bort...
  • fluu

    Svarar såklart oavsett. Avskyr folk(typ alla nuförtiden) som inte osar. 


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Om det står OSA senast... på en inbjudan, vad gör du?