• Mamman2015

Vänner som inte grattar ens barn på födelsedagar

Hej

Jag visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden. Ni småbarnsföräldrar; blir ni besvikna om era nära vänner inte uppmärksammar erat barn på sin födelsedag så som att skicka ett sms eller uppmärksamma det genom en kommentar på sociala medier tex?

• Svar på tråden Vänner som inte grattar ens barn på födelsedagar
  • Anonym (Tvåbarnsmamma)

Nej inte direkt. Jag kan inte komma ihåg exakt när alla vänners barn fyller år så jag kräver inte detsamma tillbaka heller.

• NELJ

Nej, inte alls. Det finns över tjugo barn i min närmsta vänskapskrets och ingen har koll på varandras födelsedagar. Om nån däremot lägger ut på fb eller instagram att lille Pelle fyller sju idag så grattar jag så klart.

• Anonym (mmm)

Nej så har jag aldrig tänkt. Mina syskon och barnens mor/farföräldrar grattar och det är det viktigaste. Att alla ens vänner ska hålla på och gratta blir faktiskt lite intensivt i längden. Det kanske kan bli så precis när man fått barn och de är 1-2 år men sen kan det gott rinna ut i sanden. Alla har så mycket med sina egna familjer och dessutom blir det ett himla grattande om man ska hålla koll på alla. Däremot kan jag skriva ett grattis tex på Facebook när någon tagit studenten eller liknande, även om det är föräldrarna jag egentligen känner, och inte studenten. 

• Aliona

Nej inte alls. Däremot blir jag glad och uppskattar OM de gör det.

• Kusin Krakel

Nej, jag blir dock väldigt glad om nån hör av sig.

• Annita

Absolut inte. Nu är mina barn lite större, men jag har aldrig väntat mig något sådant, eller blivit besviken. Iofs har jag alltid hållit mina barn ganska anonyma på sociala medier, inte visat deras ansikten mm. Men jag kan ha lagt ut någon annan bild, typ på en tårta, och då trycker många på gilla såklart. That's it.

• bullen1984

Jag har inga barn, och jag har ADHD och är glad om jag minns min egna födelsedag. om mina vänner skulle bli sura om jag inte grattar deras barn skulle de inte ha mig som vän längre. Jag är inte ens speciellt intresserad av barn. 
    Grattar inte ens mina syskonbarn.

• Anonym (Ja...)

Jag skulle bli besviken av mina närmsta vänner ja. Min bästa vän och sonens gudmor gav honom ingen julklapp, det tyckte jag också var lite dåligt. Hade jag varit gudmor åt ett barn hade jag definitivt köpt julklapp och födelsedagspresent, även lite småsaker där emellan, något plagg eller så, under det första året.

• viseversa

Eh nej. Deras lik kretsar verkligen inte kring mina barn bara för att mitt gör det. Jag håller inte reda på när alla vänners barn fyller år. Varför ska jag då förvänta mig att dom ska hålla koll på när mina barn fyller år. Det är ganska egotrippat enligt mig att tro att ens ungar är SÅ intressanta för ens vänner. Vilket faktiskt inte stämmer.

Svar på tråden Vänner som inte grattar ens barn på födelsedagar