NELJ skrev 2018-03-14 09:10:10 följande:
Nej, jag tror inte att du jämställer barn med ADHD med barnamördare. Men i diskussionen om bättre och sämre sämre människor som kom från ditt ogenomtänkta ordval i ts så valde du sen att ta upp barnamördare. Det är du som har gått från punkt A (barn med ADHD) till punkt B (barnamördare) i detta resonemang. Förmodligen utan att tänka ordentligt. Du kunde inte fortsätta diskutera ursprungsfrågan utan behövde dra till med något värre för att få en poäng.
Återigen, hur tror du att det känns för en tonåring med ADHD att läsa den här tråden?
Och åter igen... Jag tar inte ansvar för vad någon hittar på att jag skriver. Jag har inte heller gjort någon poäng av att de med ADHD skulle vara sämre människor, utan de fick exemplifiera en grupp elever som uteslöt från den elevgrupp jag ville peka på, en grupp som ibland av andra skäl än en "anti-plugg-kultur" faller ur skolan. De var alltså inte ens med i någon jämförelse av "bra" eller "sämre". Inte ens den frågan (om "bra" eller "sämre") var med i TS, så det är otroligt OT. Men det är Emme som har snöat in på det där. Med "bra" (inom citattecken) i TS menade jag vanliga medelmåttiga bra barn, utan att öht ha en åsikt på den skalan om dem med ADHD.
Läs, fatta och lägg ner ditt resonemenag!