Robotdammsugare
AndreaBD skrev 2018-03-07 18:32:01 följande:
Alltså, för mig funkar det inte alls så bra. Jag har en Samsung Navibot. I början gick det bättre tycker jag. Men nu åker den mest runt lite i rummet och tar inte med allt. Jag sätter på den en gång till och så tar batteriet plötsligt slut. Uppenbarligen är det något fel med batteriet numera. Men jag tycker också att det aldrig har funkat att sätta på den för hela lägenheten, för att man inte har koll om den verkligen har städat överallt. Så jag körde ett rum i taget, så att det är lättare att kolla. Annars går det inte att torka efteråt, då är det fortfarande för smutsigt. Plus att jag också kan tycka att det är mer jobb att flytta på allt som roboten annars snubblar över. Då går det ibland snabbare med vanlig dammsugare. Men om någon har tips på en annan modell, eller på ett annat sätt att göra - jag skulle gärna prova det. Jag har hört av många att Roomba är bättre?Jag har också en sån och bekymret med de här att om rummet är för dammigt så pluppar små dammkorvar efter den. Och att de inte kan samla upp allt damm i det lilla trånga utrymmet där det ska samlas.
Nu köpte jag min väldigt billigt pga det var en retur, så 1000 kr när den var rätt ny på marknaden. Men jag är besviken på den. Och inte kan den ta sig över lite tjockare mattor heller.