Robotdammsugare
Funderar på att skaffa robotdammsugare, ni som har det hur ofta släpar ni fram den vanliga dammsugaren?
Funderar på att skaffa robotdammsugare, ni som har det hur ofta släpar ni fram den vanliga dammsugaren?
Väldigt sällan.
Jag kör den vanliga dammsugaren "vid behov", tex under matbordet där stolarna står i vägen för roboten när det blir för smuligt, i badrummet där tröskel hindrar kanske en gång i veckan, i hörnen där den inte kommer åt kanske varannan vecka eller mer sällan.Lite olika alltså. Men roboten funkar bra för vardagsdammet och katthår då vi har den schemalagd för dammsugning varje dag och vi är väldigt nöjda.
Barnen blir också motiverade att hålla leksaker borta från golvet
Vi funderar också på robotdamsugare så tänkte kolla om någon har tips på vilka som är bra?
Specifikt vill vi att den ska ha koll på var den varit istället för att köra runt på måfå och att man ska kunna flytta den mellan våningar.
Alltså, för mig funkar det inte alls så bra. Jag har en Samsung Navibot. I början gick det bättre tycker jag. Men nu åker den mest runt lite i rummet och tar inte med allt. Jag sätter på den en gång till och så tar batteriet plötsligt slut. Uppenbarligen är det något fel med batteriet numera. Men jag tycker också att det aldrig har funkat att sätta på den för hela lägenheten, för att man inte har koll om den verkligen har städat överallt. Så jag körde ett rum i taget, så att det är lättare att kolla. Annars går det inte att torka efteråt, då är det fortfarande för smutsigt. Plus att jag också kan tycka att det är mer jobb att flytta på allt som roboten annars snubblar över. Då går det ibland snabbare med vanlig dammsugare.
Men om någon har tips på en annan modell, eller på ett annat sätt att göra - jag skulle gärna prova det. Jag har hört av många att Roomba är bättre?