Robotdammsugare
Funderar på att skaffa robotdammsugare, ni som har det hur ofta släpar ni fram den vanliga dammsugaren?
Funderar på att skaffa robotdammsugare, ni som har det hur ofta släpar ni fram den vanliga dammsugaren?
Har en roomba som går runt lite på måfå och är jättenöjd, klarar min rätt tjocka ullmatta. Köpte den när min vanliga dammsugare gick sönder, säljaren gjorde sitt jobb. Var tveksam, men dagen efter ville jag gå tillbaka och krama honom. Hatar att städa. Har alltså ingen manuell dammsugare.
Jag har en snart 5 år gammal Roomba som går 3 dagar i veckan. Den tar hela bottenvåningen förutom badrummet. Vi lägger upp köksstolarna på bordet och ser till att det inte finns skor på golvet i hallen, sedan fixar roboten resten. Vi har bytt batteri 1 gång och borstar några gånger. Det viktiga är att tömma behållaren och att hålla filter och borstar rena. Tar fram vanliga dammsugaren någon gång i månaden. Jag är super nöjd.
Jag har en snart 5 år gammal Roomba som går 3 dagar i veckan. Den tar hela bottenvåningen förutom badrummet. Vi lägger upp köksstolarna på bordet och ser till att det inte finns skor på golvet i hallen, sedan fixar roboten resten. Vi har bytt batteri 1 gång och borstar några gånger. Det viktiga är att tömma behållaren och att hålla filter och borstar rena. Tar fram vanliga dammsugaren någon gång i månaden. Jag är super nöjd.
Nej, den har en speciell borste som åker ut och vispar rent hörn. Möbler som är för låga för att den ska komma under får jag (precis som med manuell dammsugare) dra ut innan dammsugning. Nu har jag bara en den inte kommer åt under, så det känns inte som ett problem
En sak undrar jag: Är det någon av dessa robotar som faktiskt SUGER eller sopar alla bara? Och är det i så fall värt att köpa någon som suger?
Jag VET att den bara sopar, jag har ju en sån. Det jag undrar är om det finns andra som verkligen SUGER.
En sak undrar jag: Är det någon av dessa robotar som faktiskt SUGER eller sopar alla bara? Och är det i så fall värt att köpa någon som suger?