Anonym (Otrogen igen) skrev 2018-03-07 15:13:49 följande:
en gång otrogen, alltid otrogen...sägs det.. men sant eller ej vet man ju naturligtvis inte. Säkert vanligare för de som varit otrogna och levt dubbelliv en längre tid. Om ni fortsatt relationen och en ny otrohet uppkom, hur kom ni på det? Letade ni själva efter tecken eller kom det fram av misstag? Erkännande? Och när skedde den igen? Vad gjorde ni sen, valde ni att lämna eller har ni fortsatt stanna kvar i er relation?
Har envetet försökt att inte tänka "En gång otrogen - alltid otrogen".
Men med facit i hand, kanske jag får tänka om.
Kom på min fru första gången 2009, med sitt ex.Vad jag vet, så hade de hållit på i 9 månader.
2016 var det dags igen och hon hade då levt ett dubbelliv i 3,5år.
Upptäckte det av ren slump, på familjens iPad som var kopplad till hennes Apple-id. Där var en massa missade FaceTime-samtal från ett och samma nummer. Som såklart visade sig vara samma ex nya jobb-nummer.
Började snoka och 6 månader efter jag hittade detta, hittade jag ett Hotmail-konto där hela de 3,5 åren fanns nerskrivna.
Vad som händer sen, beror på hur man är som människa. Jag har varit med min fru i 21 år. Det är mer än halva mitt liv. Jag har inte kunnat/orkat/velat/vågat ta steget och lämna. Nu är jag dock säker på att det inte kommer funka, oavsett hur vi skulle kämpa. "Vi:et" finns inte kvar och jag är varken kär eller attraherad av henne längre. Älskar henne såklart, men hoppas bara på att vi kan fortsätta som vänner, med tanke på att vi har två barn ihop.
Varför undrar du detta?
Vad har du råkat ut för?