Inlägg från: Fritzie |Visa alla inlägg
  • Fritzie

Får antagligen stå för byte av ledning till element som läcker....

Jag sitter här och är rädd och gråter för i dag såg jag att en ledning som är till ett element har läckt! Vi bor i bostadsätt och jag misstänker att det är vi själva som får stå för detta och det känns som att det kommer bli jättedyrt. Nytt rör, kanske nytt golv och nya tapeter blir ju inte en billig historia. Det har inte läckt mycket men jag såg att det blivit en liten fläck på tapeten och såg då att det var röret som läckt lite.

Jag vet inte vad vi ska ta oss till om vi måste stå för detta själva. Jag skakar i hela kroppen och är jätteledsen. Kände att jag behövde skriva av mig lite här för då känns det lite bättre. Har ju ingen att prata med här hemma och det känns ju lite bättre när man får prata av sig....

• Svar på tråden Får antagligen stå för byte av ledning till element som läcker....
  • Fritzie

Tack för svaren. Jag har inte pratat med föreningen men jag kollade upp vår hemförsäkring och den täcker nog kostnaderna, man har 1500 kr i självrisk. Jag bara undrar vem som ska lagar röret, vi eller föreningen? Vi kan ju inte göra sånt själva och då får man ju ta in hantverkare som gör det. Det känns så jobbigt att detta händer just nu när vi har så mycket annat på gång.

• Fritzie

Här var en gubbe från föreningen och tittade rören och sa att han skulle ta hit en rörmokare på måndag som skulle byta röret. Det läcker inte nu så därför trodde han att det skulle räcka. Föreningen skulle stå för detta, men jag undrar vem som ska stå för målning/omtapetsering som vi måste göra. Är det vi som får betala det eller kan man kräva det av föreningen?

• Fritzie

Jag tror också att vi får betala det själva. Som tur är hade vi ändå tänkt måla om ganska snart.

Svar på tråden Får antagligen stå för byte av ledning till element som läcker....