För litet foster; pågående missfall trots extremt illamående?
Hej!
Mår så himla dåligt just nu, jag vet inte vart jag ska vända mig. Är gravid med andra barnet och borde vara i vecka 7+1 idag. Åkte till gynakuten både förra onsdagen och igår för extremt illamående, kräkningar och vätskebrist. Blev inlagt båda gångerna och fick dropp. I samband med besöken gjordes också två VUL-undersökningar. I onsdags (vid vecka 6+4) kunde läkaren se ett foster med tydligt hjärtslag som dock var relativt litet, bara 3.8 mm. Igår (vecka 7+0) så hade fostret enbart vuxit till 4.5 mm, vilket skulle motsvara vecka 6+1 enligt läkaren. Jag har regelbunden cykel och är ganska säker på när både ägglossningen och befruktningen skedde. Plussade på BIM, vilket var för 3 veckor sedan. Läkaren sade att det inte såg så bra ut, att fostret borde vara betydligt större vid det här läget och också ha vuxit mera sedan i onsdags. Jag ska göra ett nytt VUL om ca en vecka men oroar ihjäl mig. Har mått så fruktansvärt illa redan i två veckor och det blir bara värre. Kräks från morgon till kväll och kan inte resa mig från sängen. Det skulle kännas så hemskt om det nu blir missfall också. Är det någon som har varit med om något liknande och vill dela med sig?
Tacksam för alla svar!