• pyssel

Bli inte kär i nån yngre kvinna

Anonym (kaffetivrångstrupen) skrev 2018-03-14 06:40:04 följande:

En mans kärlek är inte legitim om kvinnan är yngre. Hon ska vara jämnårig eller äldre. Annars är det inte äkta, bara lust. Och han är en en sjuk människa.

"Legitim"? Det är väl "inte besvarad" som är pudelns kärna här?
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (kaffetivrångstrupen) skrev 2018-03-14 15:41:51 följande:

Jämfört med äldre kvinna/yngre MAN menar jag! 

Vilket är sett med mindre blida ögon.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    fraterdiavolo skrev 2018-03-14 16:05:52 följande:

Har fått det ordet slängt i nyllet, gällande mitt förhållande. Har världens finaste förhållande och vi blev dessutom nyligen föräldrar. Men det verkar vara relativt över med sånt skitbeteende nu. Säger någon något sånt till mig igen, så kommer de få ångra det. Tar inte sånt något mer.

Hur ska de få ångra det? Det är ju inte precis ovanligt att något mer är skevt när åldern är det, så det är nog inget du kan "få tyst på". Folks kommentarer alltså.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    fraterdiavolo skrev 2018-03-14 16:53:05 följande:

Vad försöker du antyda här, egentligen?

Jag menar att om någon säger det vidriga ordet till mig, face to face, så exploderar jag. Vi är vuxna båda två. Folks åsikter skiter jag i, det får stå för dem.

Antyder inte, utan säger helt enkelt att kommentarer är att vänta. Det är i och för sig inte speciellt väluppfostrat att gå fram till vem som helst och säga vad som helst. Å andra sidan, hade mitt eget barn blivit ihop med en person i min egen ålder hade jag varken blivit glad eller tyst.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    fraterdiavolo skrev 2018-03-14 18:22:26 följande:

Man kan ha sina åsikter som förälder, men sålänge det inte finns något negativt eller destruktivt i förhållandet, borde man respektera sitt barns beslut. Jag ville från början inte riktigt att vänskapen skulle övergå till förhållande, men vi blev kära på en nivå jag bara sett hos mina egna föräldrar. Underbar känsla, som blev till ett underbart förhållande och förlovning, resulterade i att vi fått en son tillsammans och tanken är att vi gifter oss i sommar. Jag ser det såklart från ditt perspektiv med, förstår det du känner, men som sagt så måste man respektera sina unga vuxnas väl i livet med. Och handla därefter.

Vad gäller kommentarer, så visst, jag vet att vissa kan ha åsikter och tankar kring det hela. Men att häva ur sig "pedofil" är lika lite ok som att kalla en tjej för "hora".

Har sett för många av dessa påbörjade vänskaper som blir något annat. Tycker bara att ha sådan vänskap med en dåligt mående ungdom är knepigt. Jag har svårt att förstå en vuxen medelålders som inte känner omsorgen och ansvaret för att slå i backen. Jag hade blivit bedrövad om en 40-årig kvinna hade blivit ihop med min son i övre tonåren. Bedrövad och dessutom fullständigt galen på tanten. Att det inte alls är säkert att min åsikt hade gjort någon skillnad är jag medveten om.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (Tänk lite) skrev 2018-03-15 02:23:54 följande:

För att man ska klassas som peddo ska man ha en sexuell dragning till prepubertala barn. Dvs 12 år eller yngre. Läs på.

Fast nu är det du som framstår som mindre vetande, för det vet alla. Det är bara du och en liten klick som inte förstår vissa nyanser - Dvs när det enbart används som en förolämpning.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (Tänk lite) skrev 2018-03-17 17:04:23 följande:

Man har nog inte alla hästarna i stallet om man använder en sexuell läggning som förolämpning och det vet alla.

Eller så vet alla normalfungerande att det i första hand är en sexuell störning till skillnad från det du kallade mig och någon anmälde. Om du har så svårt med glidande betydelser förstår jag att kommunikation med de flesta blir problematiskt. Men som du själv sa, det går att läsa på om det man inte greppat.
    Alla hästar hemma
Svar på tråden Bli inte kär i nån yngre kvinna