• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Jeex
    saijda skrev 2018-05-01 17:40:50 följande:

Hej, hoppar in här! Jag gissar på att den konstiga blödningen som jag hade den 21a april. Enligt Flo är ÄL den 7e maj vilket BIM blir 22a maj, men är osäker. Hoppas tempen hittar rätt ÄL denna gång. Funderar på att använda ÄL tester, någon som rekommenderar märke?

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Jeex, Theresu, puffen2009

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass, Issari

4/5 Meemelie, ansano91, H0nd3ndär

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre, theteacher

6/5 Paka, louisejohansson

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

9/5 lottch3n, Ejjami

10/5 nooneyouknow

11/5 E88

12/5 Lo, Linneisen

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91

16/5 LovaViola

18/5 Greta88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692, Saijda

22/5 Nilepile89

24/5 FrökenUtter, Nicci91

25/5 lullis94

26/5 Norrlänska

27/5 Milian03

30/5 Ettlitetsyskon

Plus-listan

26/4 Fialotta8 bim -4

1/5 Imra (bim -2)

1/5 CBF bim - 4/5

1/5 Mih4 (på BIM)

Använder mig av testlagrets äl-stickor. Funkar bra och är billigt :)
  • saijda
    Jeex skrev 2018-05-01 21:34:35 följande:

Använder mig av testlagrets äl-stickor. Funkar bra och är billigt :)

Okej toppen tack för tipset :) får se hur jag gör och vilka jag väljer. Tänkte köpa gravtest imorgon och testa mig på torsdag. Kan inte vara en slump att halsbrännan har dykt upp utöver illamående osv Visar det minus så beställer jag ÄL tester och börjar om från början. :)
  • Milian03
    bluegrass skrev 2018-05-01 21:31:44 följande:

Det är klart man har!!

Beklagar!! Jag fick tidigt MF i mars ( vårt andra försök) v 4+3. Jag blev jätteledsen!

Hoppas att allt känns ljusare snart! Håller tummarna för att du plussar snart!

Här har jag börjat få spottings på BIM -2 :(.

Kände mig så gravid och prickade in äl perfekt med digitalt äl-test. Jättedeppigt!

Ny BIM 30/5, så jag stannar i tråden.

CBF och mih- stort varmt grattis till er <3!

Tack <3

Beklagar att du också fick gå igenom det :(

Ja vi prickar in äl varje månad med ältest...

Hoppas vi båda får se plus snart.
  • Elsaida
    Lindsey77 skrev 2018-05-01 11:13:26 följande:

Har använt digitalt som komplement. Alla rund ring, trots hyfsat starkt streck på ÄL test sticka. Men slutade med digitalt för 2 dagar sen eftersom de tog slut.

Jag kan inte använda digitalt, de ger mig aldrig fullt utslag, någonsin, har ju äl då jag blivit gravid och fått positivt på stickor, men aldrig någonsin på digitalt, så de har jag inte mycket för alls faktiskt.
  • Issari

Nu börjar jag bli nervös! Har BIM på torsdag och om mensen kommer så kommer tempen dippa imorgon eller torsdag. Lite nervigt att vakna imorgon och ta tempen. Vill ju så gärna att den ska ligga kvar högt!

Har haft lite halsbränna nu ikväll och även igår under dagen. Brukar inte ha det. Brösten ömmar en del från bröstvårtorna och in mot mitten (när jag var gravid sist, med missfall, så var de istället ömma upp mot armhålorna). Hoppas att det tagit sig! Har inte vågat ta något test än. Försöker vänta till BIM. Men jag vet att det kommer vara svårt att hålla mig imorgon...

Grattis till er som plussat! Jag håller tummarna för er andra också!

• Linneisen
    Issari skrev 2018-05-01 22:05:01 följande:

Nu börjar jag bli nervös! Har BIM på torsdag och om mensen kommer så kommer tempen dippa imorgon eller torsdag. Lite nervigt att vakna imorgon och ta tempen. Vill ju så gärna att den ska ligga kvar högt!

Har haft lite halsbränna nu ikväll och även igår under dagen. Brukar inte ha det. Brösten ömmar en del från bröstvårtorna och in mot mitten (när jag var gravid sist, med missfall, så var de istället ömma upp mot armhålorna). Hoppas att det tagit sig! Har inte vågat ta något test än. Försöker vänta till BIM. Men jag vet att det kommer vara svårt att hålla mig imorgon...

Hur mycket högre ska tempen vara?
  • Issari
    Linneisen skrev 2018-05-01 22:18:59 följande:

Hur mycket högre ska tempen vara?

Den ska helst ligga kvar på samma nivå som den är under lutealfasen. Över coverline. Någon enstaka dipp förekommer dock ibland även vid graviditet men om min dippar imorgon ser jag det som ett tecken på att mensen är på G. Jag bifogar en bild på min kurva än så länge.

• bluegrass
    Issari skrev 2018-05-01 22:05:01 följande:

Spännande! Håller tummarna för dig!

Nu kom min mens med besked en dag för tidigt. Väldigt tråkigt ( men iofs bättre att den kommer tidigt om den ska komma). Ja ja, får köpa nya äl-test och ladda om för nya försök :(.

Ny BIM 30/5. Kan någon ändra plats på mig i BIM-listan? Från 4/5 till 30/5. Jag kan inte kopiera listan från mobilen.
  • Issari
    bluegrass skrev 2018-05-02 06:08:43 följande:

Spännande! Håller tummarna för dig!

Nu kom min mens med besked en dag för tidigt. Väldigt tråkigt ( men iofs bättre att den kommer tidigt om den ska komma). Ja ja, får köpa nya äl-test och ladda om för nya försök :(.

Ny BIM 30/5. Kan någon ändra plats på mig i BIM-listan? Från 4/5 till 30/5. Jag kan inte kopiera listan från mobilen.

Trist! Men det är bara att ta nya tag! Min temp ligger stabilt även idag! Men den kan sjunka imorgon eller först på fredag också. Ska försöka hålla mig från att testa idag. Gör det tidigast imorgon. Ändrar till dig!

BIM-lista

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Jeex, Theresu, puffen2009

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, Issari

4/5 Meemelie, ansano91, H0nd3ndär

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre, theteacher

6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

9/5 lottch3n, Ejjami

10/5 nooneyouknow

11/5 E88