• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • SL185
    Milian03 skrev 2018-05-03 07:55:23 följande:

Idag var bindan nästan tom och gravtestet negativt! Skönt! Nu lägger vi missfallet bakom oss och letar ny äl :)

Så himla skönt, nya tag nu :)
  • saijda
    sofiaaaaaa skrev 2018-05-03 07:44:23 följande:

Hur blev det sen, följt dig och alla dina symtom. Var den konstiga korta blödningen mens? Har du tagit ett nytt gravtest?

Näe det är inte försent med ÄL test. Helt lagom tänker jag :)

Nämen åh! Jag har inte tagit nytt gravtest tänkte ta ett idag men blir osäker när tempen dippar såhär ( se bifogad bilder)

Om den korta konstiga blödningen var mens så ska jag ha ÄL om tre dagar om appen stämmer. Därför jag tänkte köpa ältester för att se om ÄL är idag eller imorgon osv. Tack :)
  • Jahajaa

Jag ser!  :D Vågar mig på ett försiktigt grattis och håller tummarna att det inte är ett spökstreck, men ett streck är det definitivt! :) :D

• louisejohansson
    Jahajaa skrev 2018-05-03 08:38:55 följande:

Jag ser!  :D Vågar mig på ett försiktigt grattis och håller tummarna att det inte är ett spökstreck, men ett streck är det definitivt! :) :D

Hoppas verkligen!!! Fick en bättre bild

• Jahajaa

louisejohansson skrev 2018-05-03 07:44:14 följande:

BIM -4. Ser ni vad jag ser? Eller vill jag för mycket?

• Jahajaa
    louisejohansson skrev 2018-05-03 08:41:22 följande:
    Hoppas verkligen!!! Fick en bättre bild
    Jo men där är ju verkligen ett streck!
    Har du några andra tester hemma? Så kan man ju prova med ett till :)
    Åhh nu längtar jag ännu mer efter ett eget plus :) :)
  • louisejohansson
    Jahajaa skrev 2018-05-03 08:43:51 följande:

Jo men där är ju verkligen ett streck!

Har du några andra tester hemma? Så kan man ju prova med ett till :)

Åhh nu längtar jag ännu mer efter ett eget plus :) :)

Provade med ett digitalt men det var negativt. Med vanliga clearblue tycker jag mig se en svag kontur av ett plus, men jag tänker att jag prövar med ett digitalt på lördag :D Detta test mäter från 10, inte 25 som de andra (a)
  • Issari

Hur mycket jag än vill så går det inte att se något andra streck på denna sticka. Ingen mens än och tempen stabil. Om ingen mens kommer imorgon testar jag igen i helgen.

Idag var ÄL+14 så jag tänker att det väl borde visa något på stickan då om jag skulle vara gravid? Känsligheten är 25mIU/ml hCG på dessa.

• Jahajaa
    louisejohansson skrev 2018-05-03 08:47:52 följande:
    Provade med ett digitalt men det var negativt. Med vanliga clearblue tycker jag mig se en svag kontur av ett plus, men jag tänker att jag prövar med ett digitalt på lördag :D Detta test mäter från 10, inte 25 som de andra (a)
    Okej! Ja då kan det ju vara lite för tidigt med dom andra. Jobbig väntan, men jag håller tummar och tår för dig! :)
  • Jeex
    Jahajaa skrev 2018-05-02 23:38:55 följande:

Grattis till alla er som redan plussat! :) En liten fråga.. prickade ni in ägglossningen helt nu när ni lyckades? Vill verkligen att det ska ta sig denna månaden ;)

Vi testade att ha sex varannan dag under den fertila perioden och prickade in äl-dagen och dagen efter. Det funkade för oss :)
Svar på tråden Bim Maj 2018