• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Jeex
    Imra skrev 2018-05-03 07:00:46 följande:

Idag gjorde jag ett digitalt test bara förvar få det svart på vitt! :D bim idag.

Grattis :)
  • Lizzojo

Hej Allihop! Jag har pausat härifrån ett tag då vi fick missfall 24/3.... jättejobbigt men vi tog nya tag och jag fick ägglossning exakt 4 veckor efter missfallet (utan mena emellan) och nu idag äl+9 fick vi plus igen! Så glad såklart men denna gången är allt så mycket mer oroligt pga missfallet, någon som

Känner samma? Kram till er alla

• bluegrass
    Imra skrev 2018-05-03 07:00:46 följande:

Idag gjorde jag ett digitalt test bara förvar få det svart på vitt! :D bim idag.

Grattis!!!
  • bluegrass
    Milian03 skrev 2018-05-03 07:55:23 följande:

Idag var bindan nästan tom och gravtestet negativt! Skönt! Nu lägger vi missfallet bakom oss och letar ny äl :)

Vad skönt! Håller tummarna för att du ( och jag :)) plussar i slutet av maj nu!
  • bluegrass
    Lizzojo skrev 2018-05-03 09:52:26 följande:

Hej Allihop! Jag har pausat härifrån ett tag då vi fick missfall 24/3.... jättejobbigt men vi tog nya tag och jag fick ägglossning exakt 4 veckor efter missfallet (utan mena emellan) och nu idag äl+9 fick vi plus igen! Så glad såklart men denna gången är allt så mycket mer oroligt pga missfallet, någon som

Grattis!!
    Jag fick MF 8/3, men har tyvärr inte lyckats bli gravid igen. Tror att jag kommer vara mkt orolig när jag förhoppningsvis blir gravid igen. Du kanske kan få ett tidigt VUL för att stilla oron om några veckor?
    Hoppas att allt går bra!
  • Nelliki

Hej alla förväntansfulla. Känner mig deppig och är blandat hoppfull och blandat sorgsen. Verkar ha fått en svampinfektion lagom till ÄL och har fått smått panik. Kan inte urskilja om det funnits äl-flytningar eller inte och är rädd att jag inte kan bli gravid pga detta. Någon som har erfarenhet. Det kommer bli en evighetslång väntan till BIM den 15/5 :( Inte nog med att en ska vänta flera år på att sambon ska bli redo, så känns det hopplöst just nu... Har köpt canesten och använt krämen en gång, men har inte vågat använda tabletterna. Vet inte hur jag ska göra. Har ingen koll på när ÄL egentligen är mer än appen, men använder inte tester eller tempar, men den borde vara idag +/- 2 dagar. Tror ni jag bör använda tabletterna? Eller vänta? Inga tecken på graviditet än även om jag vill tro att svullen mage är det (men det har jag tyvärr ofta).

• Imra
    Lizzojo skrev 2018-05-03 09:52:26 följande:

Grattis till plusset! :D Känner precis samma! Vi fick missfall i januari och fick plus nu igen. Mycket mer orolig men känns mycket bättre denna gången en förra. Hade nog en magkänsla förra gången om att allt inte var ok. Hoppas såå att denna lilla vill stanna! :D

Lycka till, håller tummarna för er! :D kram
  • Felicia1022

Jag har BIM 21 maj och vi tänkte försöka oss på ett syskon till vår treåriga lilla tjej nu :)

Ägglossning enligt Flo den 6 maj.

Tänkte kolla med ägglossningstest så man verkligen prickar rätt. Gjorde ett alldeles nyss och det är ju såklart negativt, men är ute efter stegringen till den 6-7 maj :)

Förra gången hade jag sån tur att jag tog ett digitalt äl-test som visade glad gubbe direkt & det tog sig på första. Hoppas på samma tur den här gången :D

• storformatare
    Jahajaa skrev 2018-05-02 23:38:55 följande:

Grattis till alla er som redan plussat! :) En liten fråga.. prickade ni in ägglossningen helt nu när ni lyckades? Vill verkligen att det ska ta sig denna månaden ;)

Tack, så kul!! Vi körde faktiskt varje dag i 1,5 vecka, både dagar innan och dagar efter fertil period. Sen kanske det är lite att ta i, vi har knappt tittat åt varandras håll sen dess xD

Skämt åsido. Har hört att varannan dag räcker gott och väl :)

Undrar dock om det är fler än jag som käkat gravid-vitaminer innan och under tiden jag försökt bli gravid? Ser ingen som skriver om det :)
  • Jagvetdåinte
    storformatare skrev 2018-05-03 12:53:19 följande:

Tack, så kul!! Vi körde faktiskt varje dag i 1,5 vecka, både dagar innan och dagar efter fertil period. Sen kanske det är lite att ta i, vi har knappt tittat åt varandras håll sen dess xD

Skämt åsido. Har hört att varannan dag räcker gott och väl :)

Undrar dock om det är fler än jag som käkat gravid-vitaminer innan och under tiden jag försökt bli gravid? Ser ingen som skriver om det :)

Jag äter "kvinna" vitaminer 2st om dagen. Där finns den folsyran man behöver. Har oxå börjat käka omega 3 nu för att vara säker på att få i mig tillräckligt med omega då vi inte äter så mycket fisk. Äter vegetariskt samt mejeriprodukter. Mycket bönor, spenat och dylikt. Å äter fisk ibland. Så borde få i mig tillräckligt tänker jag :) Har oxå käkat vitamin D under vintern nu, funderar på om man bör fortsätta även under sommaren. Får väl se vad vården säger om man blir gravid. Att ha D-vitaminbrist ökar risken för autism har jag förstått. Tnkte att jag går över på "gravid" pillren när jag blir gravid :)
Svar på tråden Bim Maj 2018