• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • FrökenLängtan

BIM idag och varken mina vanliga spottings eller mensen i sikte! Brukar alltid få kraftiga spottings dagen innan, men inte fått något sen i måndags, tog ett grav-test nu under dagen som visade negativt.. hört talas om att man kan bli sken-gravid, någon som varit med om liknande? 

Fortsätter såklart hoppas hehe :)  

• FrökenLängtan
    Elsaida skrev 2018-05-04 14:50:50 följande:

Någon mer än jag som känner sig helt deppig?

Känns som att allt är över denna omgång bara för att testet var negativt i dag på äl+9.

De är gott om tid kvar men ändå.så förstörde de min dag helt.

Så segt detta, trodde lixom verkligen på.denna månaden då allt kännts så annorlunda, både temp och symptom.

Ändå så känner jag mig som när mensen kommer varje månad, helt less

Du är verkligen inte ensam <3 Jag har BIM idag utan någon mens i sikte, men testet visade negativt så besvikelsen blev enorm... känns hopplöst och frågar högt varje månad näääär ska det bli vår tur?! 
    Men du, ge inte upp, det kan vara alldeles för tidigt ännu, det kan ta upp till tio dagar för ägget att fästa! Håller tummarna :) 
  • bluegrass
    Sararebecca skrev 2018-05-04 12:36:56 följande:

Grattis till alla som plussat! Woho!
    Jag tror att jag fick svagt positivt imorses jag med. (Svårare att se på bild än irl) Ska testa ett digitalt imorgon. Vad tror ni?

Absolut positivt säger jag. Vågar mig på ett grattis!!
  • Linneisen

HJÄLP!

Upptäckte nyss att jag blöder. Bara lite än så länge. Jag hade ägglossning i söndags så jag är på äl+5/6. Kan det vara nidblödning? Jättetidig mens?? Jag är på cykeldag 21. Cykeln har varit som mest på 32 dagar och minst på 27 dagar.

Kan man ens få mens så tätt efter ägglossning? Jag har lite mensvärk också. Usch, det är säkert mens...

• Linneisen

Nej jag är på cykeldag 24 visst... Men ändå, bara 5 dagar sedan ägglossning. Förra gången var det 14 dagar från ägglossning till mens.

• Systeryster33
    Linneisen skrev 2018-05-04 20:36:20 följande:

Nej jag är på cykeldag 24 visst... Men ändå, bara 5 dagar sedan ägglossning. Förra gången var det 14 dagar från ägglossning till mens.

Tråkigt -<3 tyvärr är det trista svaret nog bara att du får vänta och se! Testa på bim för säkerhets skull om ?mensen? är annorlunda den här gången! Håller en tumme att det är en nidblödning och att ägget ska fästa bara! Kram
  • Felicia1022

Hej hörni!

Jag har en fundering. Om man får positivt på ett ägglossningstest - betyder det att man kommer ha ägglossning inom de närmsta 24-48 timmarna eller betyder det att man har ägglossning just NU?

• Jeex
    Felicia1022 skrev 2018-05-04 23:27:10 följande:

Hej hörni!

Jag har en fundering. Om man får positivt på ett ägglossningstest - betyder det att man kommer ha ägglossning inom de närmsta 24-48 timmarna eller betyder det att man har ägglossning just NU?

Det betyder att din äl kommer ske inom 1-2 dagar. Ett äl-test kan tyvärr aldrig bekräfta att äl kommer att ske.
  • Issari

Blir tokig. Ingen mens i sikte. Negativt test igår på BIM. Ska jag testa imorgon eller vänta till söndag?

• Milian03
    Elsaida skrev 2018-05-04 14:50:50 följande:

Någon mer än jag som känner sig helt deppig?

Känns som att allt är över denna omgång bara för att testet var negativt i dag på äl+9.

De är gott om tid kvar men ändå.så förstörde de min dag helt.

Så segt detta, trodde lixom verkligen på.denna månaden då allt kännts så annorlunda, både temp och symptom.

Ändå så känner jag mig som när mensen kommer varje månad, helt less

Jag är jättedeppig. Trist att vara skengravid varje månad. Sen när man blir gravid så slutar det i missfall :( försökt sen januari... Denna cykel äter jag rosenrot, borago och munkpeppar och hoppas det kommer hjälpa :)
Svar på tråden Bim Maj 2018