• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Jeex
    mulin skrev 2018-05-05 09:37:16 följande:

Lite annorlunda funderingar här..

Jag och min sambo genomgår utredning för ofrivillig barnlöshet , då hans spermieantal var alldeles för lågt, endast 1 miljon/ml. Han har fått äta vitaminer och ska göra ett nytt prov om en månad ungefär för att se om resultaten är desamma.

Då vi försökt skaffa barn i flera år släppte jag på alla ÄL-stickor och allt som har med graviditet å göra då jag bars väntar ut tiden för IVF.

Nu hör till saken att jag alltid har en hyfsat regelbunden menscykeln (26-28dagar ) och har alltid mens i 6 dagar. Förra månaden hade jag en mens på 9 dagar och tycker bara det i sig var ovanligt. Denna månad är jag sen och har nu BIM+3 . Jag vet ju hur min sambos provsvar var och med de resultaten borde vi inte kunna få egna barn, men tog ändå ett gravtest igårkväll då mensen aldrig spökat sig förr. Det var negativt.

I mitten på mars opererade jag mig under narkos vid svanskotan, vet inte om det kan ha med saken att göra? För det är det enda ?ovanliga? som hänt i mitt liv, ingen koständring , viktnedgång/uppgång eller stress osv dom borde påverka min cykel..

Någon som har idéer ?

Det kan ju vara så att din äl skedde senare. Och eftersom lutealfasen i princip alltid är samma längd så blir ju även mensen förskjuten. Det kanske är så att du inte är på BIM+3 än :)
  • SL185
    Ejjami skrev 2018-05-05 11:26:21 följande:

Ush vilken jobbig situation! Ja man kan ju verkligen förstå att det blir sådär för många män. Det kan bli mycket press för båda parter fast på olika sätt. Jag vet inte vad jag ska skriva till dig mer än att kämpa på. <3

Ja precis.. Tack fina du <3 man får väl bara acceptera och ta nya tag
  • SL185
    Sophie_A skrev 2018-05-05 15:49:18 följande:

Bim -3 idag och testade negativt imorse. Mitt illamående och molvärk som jag började få några dagar efter äl har försvunnit helt, men hungern sitter kvar. Brösten har börjat ömma, vilken förmodligen beror på att jag ska ha mens snart. Vet att det fortfarande finns en chans, men på någon sätt blev jag lite mer avslappnad av ett negativt test..? Nu VET jag (kanske), så jag slipper gå runt och hoppas och kan istället fokusera på nästa månad. Samtidigt som jag vet att det fortfarande är möjligt. Haha, känner mig helknäpp!

Såg att jag fallit bort från listan, så uppdaterar den. 

BIM-lista 

1/5 Jagvetdåinte 

2/5, Theresu, puffen2009 

3/5 Lilly2015, Issari 

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre, theteacher 

6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz 

7/5 maria1992, jennyek93 

8/5 aleakim90, Zandylina, Sophie_A

9/5 lottch3n, Ejjami 

11/5 MissMa01 

10/5 nooneyouknow 

11/5 E88 

12/5 Lo, Linneisen, missdalvik 

12/5 pippispetra 

13/5 Hepphopp 

14/5 Alehed90 

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91 

16/5 LovaViola Blåstjärna 

18/5 Greta88 

19/5 Lunalove, Fruitloop 

20/5 lyckligast80 

22/5 MR8692, Saijda, Nilepile89, FrökenUtter 

24/5 Nicci91 

25/5 lullis94 

26/5 Norrlänska 

27/5 Milian03 

30/5 Ettlitetsyskon, bluegrass 

31/5 sofiaaaaaa 

Plus-listan 

26/4 Fialotta8 bim -4 

1/5 Imra (bim -2) 

1/5 CBF bim - 4/5 

1/5 Mih4 (på BIM) 

2/5 Jeex (BIM 5/5)

2/5 storformatare (BIM+6)

3/5 Meemelie (BIM+1)

4/5 Sararebecca (BIM -3)

5/5 ansano91 (på BIM)

Åh men det finns ju fortfarande hopp:) finns många som inte plussar förrän efter bim! Håller tummarna för att du får ett fint plus :)
  • AllaGodaTingÄrTre

BIM imorgon och det känns som mensen kommer komma! Suck. :(

Men tänkte att det då kanske blir femte gången gillt istället! Då får jag plussa på min 35-årsdag i juni och får mitt tredje barn i februari (min 4-åring fyller i januari och min 3-åring i mars, så februari blir ju toppen!)

Japp, försöker att inte bli besviken över ett fjärde misslyckat försök!

Men blir såååå glad för alla er andra som plussar till höger och vänster! :)

• Lizzojo
    mulin skrev 2018-05-05 11:08:22 följande:

Jag tror själv att det mestadels beror på operationen, speciellt när sambons odds är näst intill = 0. Min operationssår blev infekterat men det har varit läkt och fint i en månad nu. Tack för att du delade med dig :) jag hoppas cykeln hoppar rätt snart igen så man slipper känna sig hoppfull :)

Okej jag förstår, så jobbigt det där med kroppen ibland, att man inte vet vad som pågår.. men väntar ni på några svar nu då? Vad har sem sagt om

Vitaminerna, vad gör dem och brukar det bli oftast bli bättre om man tar såna?
  • Sophie_A
    SL185 skrev 2018-05-05 19:46:35 följande:
    Åh men det finns ju fortfarande hopp:) finns många som inte plussar förrän efter bim! Håller tummarna för att du får ett fint plus :)
    Tack snälla! Vi får se helt enkelt, försöker sänka mina förhoppningar :) Hur går det för dig?
  • mulin
    Lizzojo skrev 2018-05-05 20:09:54 följande:

Okej jag förstår, så jobbigt det där med kroppen ibland, att man inte vet vad som pågår.. men väntar ni på några svar nu då? Vad har sem sagt om

Vitaminerna, vad gör dem och brukar det bli oftast bli bättre om man tar såna?

Just nu väntar vi bara att tiden ska gå så sambon får lämna nytt prov, vitaminerna kan öka antalet spermier men det måste gå ett tag. Så efter nästa prov så får vi väl veta hur vi ska gå vidare beroende på resultatet :) bi har ställt in oss på att det kommer att få bli IVF iaf..
  • Felicia1022

Nu har jag lite funderingar igen..

Idag hade jag rosa i trosorna och på pappret (har inte haft ägglossning än enligt ägglossningstest) alla har varit negativa från den 3 maj, tror jag hade ett lite lite starkare sträck på stickan ikväll än dagarna innan. Dock fortfarande negativt.

Enligt Flo ska jag ha ägglossning idag den 6 maj, men alla ägglossningstest är negativa. Och vad är det rosa som kommit?

OBS är helt säker på att det inte är någon nidblödning eller liknande. Detta är ju alltså precis innan ägglossning & har bara haft så idag. Har aldrig haft rosa i trosorna eller på pappret precis innan ägglossning förut.

• Mullbär

Min fertila period börjar imorgon o jag har varit däckad i över en vecka i feber o alltså tagit massor med alvedon o nu väldigt stark hostmedicin, o nu har min man också blivit sjuk så samma för han.. Förutom det rent krassa i att jag inte vet om han kommer orka nuppa alls de närmsta dagarna.. Är det kanske bättre att skippa denna månadens ÄL med tanke på medicinerna? På hostmedicinen står det att det inte påvisats vara skadligt för foster men är ändå nojig o vill att min kropp ska vara så ren som möjligt när vi startar vårt framtida barns liv... Hur tänker ni andra om sånt här? Obestämd

• Jagvetdåinte

Nu säger jag hej då till maj och hej till juni igen. Och ordentligt denna gång! Nu kom mensen, samma dag som nc rekommenderade gravtest. Har så ont och är så ledsen. 4 dagar över tiden. Vaknade mitt i natten och nu kan jag inte somna om. Mörkrött slemmigt blod, bläää... känner mig tom nu.. Försökt i ca ett halvår nu och det verkar inte vilja ta sig.. hoppas på tur i juni. Grattis till er som plussat igen! Hej då!

Svar på tråden Bim Maj 2018