• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Nelliki

Ni som har BIM den 15/5 har ni börjat känna något än. Har lite som mensvärk som går ut i ben och armar och är svullen om magen, men annars ingenting, jo ganska trött. Hur är det för er? 

• SL185
    Lindsey77 skrev 2018-05-11 10:18:17 följande:

Dag 33. Jag och flo gissar att det är BIM på måndag. Då borde det vara ÄL +11 idag. Fick inget utslag på ÄL test denna månad (inget ovanligt, har lyckats bli gravid ändå), så har ej så bra koll. Har en 30-45 dagars cykel.

Va spännande! Hoppas på starkare plus inom ett par dagar :)
  • Hepphopp

Där kom mensen.. dock väldigt sparsam. Brukar alltid få mycket mensvärk och världens flod första dagen.. nu liiite molvärk och 5 droppar blod.. den är 2 dagar tidig också. Har aldrig hänt.. hmm.. men men. Äl igen den 26/5 så nästa bim bli 9/6 så hoppar över till junitråden. Lycka till ni andra och grattis till er andra som fått era + :)

• Sophie_A

Bim +4 och mensen kom. Nästa äl är den 24, så hoppar över till Juni-tråden och hoppas på att det blir en bra månad.. Drömmer

• Systeryster33
    Lindsey77 skrev 2018-05-11 07:24:45 följande:

Vågar knappt hoppas efter tre missfall. Kan det vara något på gång? Ska hålla mig i några timmar nu och testa med annat märke...

Jag ser :D
  • Labellas
    Nelliki skrev 2018-05-11 10:48:18 följande:

Ni som har BIM den 15/5 har ni börjat känna något än. Har lite som mensvärk som går ut i ben och armar och är svullen om magen, men annars ingenting, jo ganska trött. Hur är det för er? 

Samma här, tror mig känna lite illamående från och till. Inte alls sugen på mat och blir mätt direkt har jag märkt, vilket är ovanligt för mig, kan det ha något med detta att göra tro? Detta är första försöket för oss så jag har inte superbra koll på min cykel och äl osv, men tror jag har bim någongång kring 17/5..
  • Labellas
    Nelliki skrev 2018-05-11 10:48:18 följande:

Samma här, tror mig känna lite illamående från och till. Inte alls sugen på mat och blir mätt direkt har jag märkt, vilket är ovanligt för mig, kan det ha något med detta att göra tro? Detta är första försöket för oss så jag har inte superbra koll på min cykel och äl osv, men tror jag har bim någongång kring 17/5..
  • Nelliki
    Labellas skrev 2018-05-11 16:49:42 följande:
    Spännande. Hoppas det är nåt för dig. En verkar ju kunna ha så olika symtom så det är inte lätt att veta. Är orolig att jag simulerar. Vet inte alls hur det ska vara för det är mitt första försök också, men vill så otroligt gärna. Håller tummarna för oss!! Men jag tycker det hade varit sjukt om den "mensvärk" jag känner bara är bluff. Varför ska man stå ut med den liksom helt i onödan. ^^ 
  • niiskuneiti

BIM +6 idag. Mensen har aldrig hoppat över men eftersom jag endast fått negativa test så tänkte jag att det kanske gjort det första gången nu. Senaste testet tog jag igår. Tredje dagen idag som jag tar äl-test, bara för att lite följa med vad det är som händer med min kropp. Två första dagarna syntes strecket knappt när det plötsligt idag är såhär. Kanske äl närmar sig nu då? Vet inte hur nära BIM nästa äl normalt kommer om den hoppar över. Någon som har erfarenhet? Min cykel ligger väldigt stadigt på 31 dagar.

• Lindsey77

Jag vill bara lägga mig nu så jag får göra ett till gravtest. :) Har testat helt neg med testlagret under dagen. Men det är ju tidigt så det kan vara så att bara morgonurin ger utslag (tror det är ÄL +11).

Jag litar inte riktigt på graviditetskollen. Jag vet att det ger utslag på LH hormon. Har testat det en gång när jag hade ÄL, eftersom jag inte har riktigt koll på cykeln. Det blev svagt positivt, kunde fångas på bild. Men jag var inte gravid.

Strecket kom redan upp efter 30 sek, och syntes på en armlängds avstånd. Borde vara positivt, men kan inte lita på det ännu.

Efter alla trådar jag läst har jag lärt mig att testa med två oberoende test för att vara säker... om man inte bara kör digitalt förstås.

Svar på tråden Bim Maj 2018