• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • JenniB
    Linneisen skrev 2018-05-09 06:23:32 följande:
    Testet igår var positivt! Jag är gravid :D
    Stort Grattis! :D
  • JenniB
    Milian03 skrev 2018-05-09 01:06:57 följande:

Vilket försök är ni alla på? :)

Vi är på försök 5 nu i maj.

Prickar äl varje månad men ändå vill det sig inte...

(Jo en gång som blev ett tidigt missfall)

Första försöket här och hoppas så klart som alla andra här på ett plus snart. :)
  • lo
    niiskuneiti skrev 2018-05-09 07:16:58 följande:

Ungefär ett år sedan försökte vi i tre månader, utan resultat. Sedan bestämde vi oss för att pausa och satsa fullt ut på bröllopet, vi gifte oss i vintras. Nu är vi på tredje försöket. BIM +4 idag. Varken plus elä några känningar nånstans. Hade molvärk första dagarna efter bim men inte heller det mer igår.

Istället fick jag någonslags pms igår som är ännu värre idag. Igår var jag bara ledsen och irriterad, idag irriterad och ARG! Jag blev så arg på bilister imorse som inte körde exakt enligt hastighetsbegränsningen. Det var inte okej att de körde för sakta eller för hårt. Vaknade före klockan ringde och redan då var jag så arg och jag förstår det inte alls :)

Haha känner igen mig i de där med pms. I förgår bar jag så vansinnigt arg hela dagen. Störde mig på allt skällde på allt. Stackars barn och man och alla runt omkring
  • Missma01

Vi är bara på första försöket med andra barnet, men förhoppningarna är stora ändå såklart :)
  • SL185
    Nelliki skrev 2018-05-08 21:38:26 följande:

Jag tror att jag också fick svamp precis vid äl och vet inte om den är borta än, men det gör inte inte längre i alla fall. Har bara behandlat med krämen än så länge. Hoppas det inte inverkat negativt med infektion. 

Har börjat tro att jag känner lite i de nedre delarna och bröstvårtorna ömmar lite, är trött som bara den (men sen är det ju sjukt varmt också) samt svullen om magen. Hoppas det inte är inbillning, vilket ju tydligen är vanligt. Hoppas hoppas. Och hoppas det inte påverkar dig med infektionen.

Håller tummarna att det inte har nån påverkan alls! Men gud, Jag känner precis samma angående magen, började igår, 3 dagar efter äl, molande värk, hugg och är öm i nedre delen. Håller vi på att bli knäppa? Hahah
  • SL185
    Labellas skrev 2018-05-08 21:50:50 följande:

Hej <3 mitt allra första inlägg på familjeliv får bli i den här tråden, så kul! :) Jag och sambon har äntligen bestämt oss för att skaffa barn. Detta blir första försöket för oss, jag är 28 och han 31. Har bim den 17/5. Seg väntan! :D

Välkommen in :) spännande, en veck kvar!!
  • SL185

4 försöket (räknar inte januari då vi bara körde utan koll), dock andra försöket med ältester! Tog sig förra månaden när jag testade med ältest första gången, slutade dock i tidigt missfall. Hoppas att vi får våra efterlängtade plus denna månad :) blir så glad när andra plussar i tråden
  • SL185
    Linneisen skrev 2018-05-09 06:23:32 följande:

Testet igår var positivt! Jag är gravid :D

Men gud STOOORT GRATTIS!! Du visste det!!! :) :) håller tummarna att allt går som det ska nu <3
  • JenniB
    SL185 skrev 2018-05-09 10:21:00 följande:
    Håller tummarna att det inte har nån påverkan alls! Men gud, Jag känner precis samma angående magen, började igår, 3 dagar efter äl, molande värk, hugg och är öm i nedre delen. Håller vi på att bli knäppa? Hahah

Hej tjejer!

jag har också haft känningar och typ som mensvärk i nedre delen av magen... mått illa lite då och då om dagarna, är ganska trött men som ni skrev det kanske beror på vädret? Tycker även magen beter sig konstigt, är gasig och svullen ibland vilket den inte brukar vara. :)

• SL185
    JenniB skrev 2018-05-09 10:33:43 följande:

Hej tjejer!

jag har också haft känningar och typ som mensvärk i nedre delen av magen... mått illa lite då och då om dagarna, är ganska trött men som ni skrev det kanske beror på vädret? Tycker även magen beter sig konstigt, är gasig och svullen ibland vilket den inte brukar vara. :)

Åh hoppas att det bådar gott!! När har du bim?:)
Svar på tråden Bim Maj 2018