• Panke

Hjälp mig hitta sommarkläder till solkänslig pojke 7 år!

Hej!

Varje år kämpar jag för att hitta bra sommarkläder för en pojke med mycket känslig hud. Kortärmat och korta byxor funkar inte, ok med byxor i caprilängd. Så jag är tacksam för tips på var man köper TUNNA och LUFTIGA byxor och överdelar med långa ärmar och ben.

Helst inte skjortor med knäppning hela vägen, för det gillar han inte.

Några tips?

• Svar på tråden Hjälp mig hitta sommarkläder till solkänslig pojke 7 år!
  • legomum

På våren börjar ju linnekläderna komma. kanske inte så praktiskt eller lättskött när det kommer till barnkläder dock.

Sy själv skjortor/tunikor i bomull som man drar över huvudet, med coola mönster eller göra egna tryck.

Antar du redan kan biten med att vätska, vilka solskydd och oljor.

• Panke

Linnekläder är toppen men VAR hittar du dem??? Jag letar uppenbarligen på fel ställen.

• Alexi

Funkar inte tunna långbyxor som tex kappahl alltid säljer? De har vi tyckt varit toppen!

• Panke
    Alexi skrev 2018-03-17 12:42:03 följande:

Funkar inte tunna långbyxor som tex kappahl alltid säljer? De har vi tyckt varit toppen!

Vet inte exakt hurdana det är? Typ som jeans men tunnare tyg? Det är ok men när det är riktigt varmt (som där vi bor) så känns såna för ?tunga?. Har då och då på second hand osv fått tag i typ fladdriga linnebyxor. Men man ska ha tur...
  • Alexi
    Panke skrev 2018-03-17 13:11:00 följande:
    Vet inte exakt hurdana det är? Typ som jeans men tunnare tyg? Det är ok men när det är riktigt varmt (som där vi bor) så känns såna för tunga. Har då och då på second hand osv fått tag i typ fladdriga linnebyxor. Men man ska ha tur...
    Alltså de är tunna bomullsbyxor. med resår och snören i midjan, och fickor.
  • NELJ

Pop brukar ha en tunn långärmad tröja, vit bas och ränder på. Lite båthals och knappar på axlarna. Jättefin och mjuk, jag brukar köpa 2-3 st varje vår. Såg den inte nu i deras webbshop men hoppas den kommer även i år.

• Sonnet

Såg att lindex har tunna långbyxor i blått/vitt som ser perfekta ut att ha på sommaren.

HM har också byxor i viskos, tvåpack där förvisso ena paret har hjärtan på men det andra paret är svart. Viskos tycker jag är toppen på sommaren, har alltid några par till min dotter.

• Sonnet
    Sonnet skrev 2018-03-19 16:22:06 följande:

Såg att lindex har tunna långbyxor i blått/vitt som ser perfekta ut att ha på sommaren.

HM har också byxor i viskos, tvåpack där förvisso ena paret har hjärtan på men det andra paret är svart. Viskos tycker jag är toppen på sommaren, har alltid några par till min dotter.

Byxorna på lindex ska komma in v 14 såg jag nu, blandning av bomull och lin.
  • LFF

Vad gäller tunna, bra byxor, håll koll på friluftssidorna och juniorsortimentet där. Det borde även fungera vad gäller tröjor.

Vill själv hitta tunna långärmade tröjor till mina grabbar att ha på förskolan på sommaren men det är lönlöst känns det som.

Svar på tråden Hjälp mig hitta sommarkläder till solkänslig pojke 7 år!