Inlägg från: Fins Mamma |Visa alla inlägg
  • Fins Mamma

Hur länge ammade ni

Randig20 skrev 2018-03-17 20:13:05 följande:

Tycker det är så tråkigt att mammor ska klanka ner på varandra. Vissa funkar amningen jätte bra för då är det väl super om man gillar det. Andra kanske inte har tillräckligt med mjölk eller så mår man inte bra av det psykiskt/fysiskt, då ska man väl för fasiken inte amma?! Oavsett anledning är det viktigaste att man lyssnar på sig själv och ens barn, ingen annan kan säga att man borde ?försöka mer och inte ge upp så lätt? fy skäms! Liknande när det är tvärtom att ?usch hur kan hon amma sitt barn?. Inget av det är kul, inget av det får någon att må bättre! Vi mammor borde stötta varandra istället.. någon kanske har kämpat arslet av sig för att få amningen att funka och mått dåligt över det, då ska man väl inte behöva få det slängt ännu än gång i ansiktet? Att man skulle kämpat mer... nej vet ni vad det viktigaste är väl ändå en glad mamma och ett glatt barn som får sin mat! (Om det nu så visar sig vara ersättning eller bröstmjölk!) :)

?
  • Fins Mamma

2 veckor. Då orkade Inte min kropp spy mer (inlagd 4 ggr under graviditeten pga spyorna gav mig näringsbrist). Spydde när jag ammade.

Lillasyster som kommer i juli 13år efter storasyster kommer vi inte ens försöka med.

?
Svar på tråden Hur länge ammade ni