Mina barns styvmamma är överallt!
Jag förstår att du är extremt irriterad, och med all rätt.
Som vissa (bonusmammor) försöker vända det som att det aldrig är bra (att de antingen gör för mycket eller för lite). Det handlar ju om sunt förnuft. En bonusmamma kan ju inte ta över rollen från en mamma som faktiskt ÄR en mamma i alla egenskaper. Och när det går åt det motsatta hållet så handlar det ju oftast om att en bonusmamma inte fattar att man inte kan leva som ett ungdomspar i en lägenhet och tro att barnet är en sovernir som kommer på besök varannan helg. Hitta balansen emellan liksom, och se över vilken situation man sitter i och vad som är den bästa utkommen ur det.
Här TS vet jag inte helt vad jag kan ge för tips. Det känns viktigt att du står på dig och säger ifrån. är starkare än denna dominanta kvinnan. Du måste vara mer dominant. Om inte kan du ignorera henne alternativt ser över hur det ser ut med polisanmälan inför kontaktförbud från hennes håll. Hon är trots allt inte en 'laglig' vårdnadshavare till ditt barn. Och därmed SKA hon inte dyka upp på dina veckor om du OCH barnet inte vill det. Det är stor skillnad på att pappan dyker upp och du, därför att ni ändå är föräldrar till barnet och kanske vill se en match. Men att hon dyker upp ensam när varken du eller barnet vill det tycker jag gott hon förtjänat att få en konsekvens, såsom kontaktförbud på den tiden eller så. Du behöver absolut inte prata med henne. Du kan också säga till personen som är administrator för facebook gruppen att du är dotterns vårdnadshavare till 50% och du vill inte ha med ny partner där. Du säger bara som det är. Du ska vara med och pappan. Ingen ny partner.