Anonym (Mamma) skrev 2018-03-21 07:00:21 följande:
Jag har aldrig bett dem hjälpa till med ngt...jag är dessutom en aktiv förälder och det är jag som bakar/säljer plastpåsar till skolresan etc etc.
Jag och pappan har varit hos FR några gånger men vi kommer ingen vart där heller. Mitt x vill bara ha det på sitt sätt och vägrar ge något igen.
Vad menade hon med "behöver du mer hjälp"?
Även om hon tar alla körningar och mycket ansvar under veckan pappan är hos barnen så är det ju inget hon kan/bör ge dig ansvaret för. Är hon inte nöjd med deras uppdelning är det ju pappan hon måste ta det med. Å andra sidan kanske hon inte alls är missnöjd utan vill ta detta ansvar för att det passar deras familj bäst. Men återigen är det inget du skall lastas för. Hon verkar vara väldigt övertygad om sin egen "perfekthet"..
Även OM du inte varit en lika aktiv förälder hade hon inte haft rätt att komma med sådana kommentarer om det. Min son spelar också fotboll och vi är sällan båda föräldrarna på matcherna. Varför måste ni vara det - bara för att ni separerat?
Träningarna kör jag honom till och åker sedan hem. Sitter inte och tittar på.. Det finns föräldrar som aldrig dyker upp men som jag bet är aktiva föräldrar på andra sätt. Alla är olika liksom..