• samira11

    Ensam gravid

    Ska fatta mig kort

    Har barn med en utländsk man flickan är 8månader han har nyss fått avslag på sin ansökan han har absolut inga som helst problem med att stanna här eftersom han har mig och barnet jag har jobb hem osv.. Men*han måste återvända till hemlandet och sen söka därifrån vilket kan innebära lite väntetid lite kan vara allt från ett år Till mer då de har många erkände. Nu till saken har nyss får veta att jag är gravid igen v5plus5 min första tanke det blir tufft men jag är 38år och jag vill ge min lilla tjej en syster eller bror jag vågar inte chansa o aborterna o sen vänta o hoppas på att bli gravid igen killen är jätte sur han säger att jag inte lyssnar på va han säger han vill att jag tar bort det och sen att vi försöker sen när han kommer tillbaka men så är det inte jag lyssnar sa jag men fortfarande vill jag göra det rätta och det rätta är att behålla barnet och va tacksam för chansen en vacker dag blir alltid bra varför då leva me ångest och min dotter blir glad av att få ett syskon det är svårt för honom att behöver återvända men samtidigt känner jag det är dubbelt så mycket svårare för mig so.m ska vara ensam me två barn att ta hand om det är självvalt o tycker lite att han borde vara tacksam... ELLER ÄR JAG SJÄLVISK NU??


    R
  • Svar på tråden Ensam gravid
  • ALM82

    Måste bara säga att texter blir mycket mer lättläsliga om man använder punkter och kommatecken! (du får säkert också fler svar om folk orkar läsa igenom texten)

    Men, din situation låter ju lite komplicerad. Jag tycker ju att din man/pojkvän/sambo borde ha vetat att ni inte skyddade er och att en eventuell graviditet var möjlig?  Eller blev du gravid trots skydd?

    Jag kan ju tycka att du får göra vad du vill eftersom det är din kropp etc. Men då får du kanske inse att du även kommer att vara ensam i detta. Din man kommer inte att vara tacksam, för han vill "göra om och göra rätt" när han är tillbaka, vilket jag också kan tycka är logiskt.
    I slutändan så tror jag att det är du som bestämmer, men förvänta dig ingen tacksamhet från din man om du bestämmer dig för att behålla barnet nu.  

  • samira11

    Vi använde inte skydd jag sa till han att ingen tänkte på barn när vi älskade men nu när det hänt så måste man tänka behålla eller ej

  • Hermioney
    samira11 skrev 2018-03-20 15:31:23 följande:

    .


    Jag säger behåll. Du är 38 år. Du är kvinna. Du har inte samma möjligheter som en man att vänta. Ni får använda Skype varje dag. Så gjorde min kusin när frun och nyfödda barnet var i ett annat land i ett år.
Svar på tråden Ensam gravid