Inlägg från: zdudmwml |Visa alla inlägg
  • zdudmwml

kittla barn

Har alla sjukligt lättkränkta dårar samlats i tråden?
    Bjoer, du kommer att få det hett om öronen...

Kroppslig integritet är att ha rätten att säga nej och det respekteras.
    Att vissa dårar tror att integritet betyder totalt frånvaro av kroppskontakt bara jag tänker nej är så tragiskt. Hur kan man bara bli så sjukligt lättkränkt? 

Inte konstigt att det finns såna där idioter jag mötte på centralstationen. Jag råkade nudda honom och fick stans värsta utskällning för att jag inte varit aktsam i all trängsel och råkade nudda honom. Jag svarade att jag tyckte att han som är så sjukligt lättkränkt ska förklara hur man undviker att nudda precis alla i en enorm trängsel och varför han ansåg att han är viktigast att ta mest hänsyn till. Han dröp av fortare än en höna skiter.

Hur gör ni alla sjukligt lättkränkta? Skäller ni också ut alla som inkräktar på eran inbillade kroppsliga integritet genom att nudda er? Är ni förbannade och kränkta minst fjorton dagar efteråt?

TS
    Det är olämpligt att kittla barnen om de säger nej, även om de skrattar för ett nej är ett nej.
    Men du ska koppla in facket ögonaböj, en skriftlig varning ska innehålla viss formalia bla.

• zdudmwml
    Annita skrev 2018-03-22 11:43:20 följande:
    Jag är inte sjukligt lättkränkt men tycker inte det är okej att kittla barn på fritids.

Själv verkligen hatar jag att bli kittlad. Hatar! Och om nåt av mina barn kom hem och berättade att personalen brukar kittla dem skulle jag tycka att det var väldigt gränslöst.

Med detta sagt kan det ändå vara en dålig chef och att prata med facket låter som en bra idé.
    Ja jävlar vad dålig personalen är som leker med barnen. Förbannade svinpäls till personal. Den borde kölhalas minst.
    Självklart är alla i hela världen precis som du. Japp. Självklart. Visst är det så.

Du verkar inte veta vad gränslöst betyder. Ingen som är sjukligt lättkränkt vet det.
  • zdudmwml

TS

Vid en skriftlig varning ska det klart framgå VAD du gjort för fel och vilka lagar och regler du brutit mot.
    Det ska också framgå vad som händer om du gör samma fel för en varning ska inte vara en disciplinär åtgärd, ett sorts straff, utan som ett redskap att kunna fortsätta anställningen.

Din rektor verkar ha begått direkta och formella fel, hon sköter inte sitt arbete och du måste koppla in facket omedelbart.
    Vad du än gör ska du inte skriva under "varningen". Definitivt inte innan du pratat med facket.

Ett av skolans stora problem idag är svaga och olämpliga ledare som fattar subjektiva beslut för att det känns rätt. Du ska veta att du inte är ensam TS, det finns gott om konflikter mellan lärare och rektorer som försöker dela ut varningar för allt möjligt, allt från roliga historier till att ta tag i våldsamma elever. Samtidigt finns en beröringsskräck eftersom rektorerna är rädda för vad dessa sjukligt lättkränkta föräldrar ställer till med.

• zdudmwml
    Annita skrev 2018-03-22 11:56:12 följande:
    Du verkar ganska lättkränkt själv tycker jag.

Såklart fattar jag att inte alla är som jag. Men jag tror inte jag är ensam om att inte gilla att bli kittlad, det var så jag menade.

Och personal "leker" inte med barn på fritids.
    Haha, du vet att du gör bort dig när du försöker få mig att framstå som lättkränkt?

Personal ska banne mig inte leka med barnen. Vilken otroligt sjuk tanke att skolpersonal skulle få för sig att leka med barnen. Jag tycker du ska anmäla all lek du ser hädanefter.
  • zdudmwml
    erikaABC skrev 2018-03-23 10:25:52 följande:
    Skolledningen har sagt åt en fritidspersonal att sluta kittla barn.
    Det får en fritidspersonal att se rött och starta en tråd på internet där han grinar över saken.
    Att fritidspersonal blir så upprörd över att skolledning bestämmer vad han ska göra med barnen får ju varningsklockan att ringa.
    Hur svårt kan det vara att sluta kittla barn i sin yrkesutövning?
    Rent sakfel.

Rektorn har inte sagt till utan utdelat en varning vilket är mycket allvarligt. Av det TS berättat har rektorn begått formella tjänstefel. Varningar måste innehålla viss formalia, tex ska inte TS tvingas fråga här vad som hon gjort fel utan sådant ska klart framgå. Bland annat men det finns flera fel gjorda av rektorn så TS har ALL anledning att bli fly förbannad.

Sedan är det en annan diskussion huruvida det är lämpligt att skolpersonal leker med barnen.
  • zdudmwml
    Annita skrev 2018-03-23 13:36:20 följande:
    Kanske OT, kanske inte. Men inom BDSM finns kittling med som en särskild "kink", både för de som vill utsätta och de som vill utsättas. I de fallen handlar det helt klart om makt och dominans.
    Varför inte dra till med tortyr när du ändå håller på med att vara osaklig?
    Lite folkmord också kanske?

Poängen, om du inte förstod det, var att man kan inte jämföra saker som inte låter sig jämföras.
  • zdudmwml
    corryvonpleissen58 skrev 2018-03-23 14:08:34 följande:
    Alltså, allvarligt. Är nu allting enbart sexrelaterad här? Jag är visst lite tveksam när det gäller ts, eftersom jag inte för 5 öre tror, att någon rektor skickar ut någon skriftlig varning till en personal, enbart för att denne kittlade någon på fritids. Men att påstå att någon 9 åring VILL utsätta sig för den särskilda kinken, är inte enbart lite långsökt.
    Jodå, rektorer varnar för allt mellan himmel och jord för att de är skiträdda för föräldrar och rädda för skolinspektionen.
    Det finns många hårresande exempel på totalt helidiotiska varningar rektorer  tilldelar lärare.
Svar på tråden kittla barn