kittla barn
Tycker att ämnet är mycket ambivalent. För det ena tycker jag att själva ordet identitetskränkning gått lite överstyr här, främst med tanke på alla dessa fl föräldrar resp mammor, och deras relation till diverse institutioner typ förskola, skola, fritids mm.
Jag anser det inte som något pedagogiskt fel med att kittla barn, beroende på situationen. Heller inte anser jag att all personal som jobbar med barn är potentiella pedofiler.
Någon har skrivit här, att fritids inte finns till för att leka. Varför inte då? Får barn inte vara barn någon timme om dygn? 9 eller 13 år gamla.
Alla som antingen själva har några barn eller jobbar med barn, vet nog, att just i den åldern, kan barn vara mycket tydliga med att visa vad de gillar eller ej.
TS, en skriftlig varning från arbetsgivaren är en allvarlig handling. Antingen vill den nya rektorn markera terrängen för andra, eller så har du inte skrivit hela sanningen här.
Det är snarare osannolikt att någon rektor skickar någon skriftlig varning till någon personal, enbart för att denne kittlat barn på fritids. Hon borde vara mycket medveten om att det skulle inte ske utan några konsekvenser från arbetstagaren i så fall. Typ facket, juridiskt bistånd, enhetschef mm.