• Anonym (J)

Blockerad helt plötsligt!?

Anonym (block) skrev 2018-03-22 08:49:59 följande:

Men vi är ju inte osams på nått sätt!!

Han skickade sms till mig förra veckan, absolut inga konstigheter oss emellan.

HAN hade mig på snapchat, jag hade inte honom.

JAG tog bort han på FB och instagram redan i februari,

Varför blockera nu!?!?!

Han tyckte du började visade sidor som varnade honom

Nåt han sett på din sociala media, eller något hans fyrmänningar sagt om dig som de snappat upp eller så kom hans ex tillbaka eller han möte en ny bättre tjej eller så blev han nästan medberoende av hur dåligt du mår eller så .är han själv dåligt men du var självupptagen så du missade den detaljen och då isolerar han sig genom att blocka överallt.

Take a pick

Det kvittar egentligen vad, men han sa "nej henne vill jag inte ha kontakt med mer punkt slut." med hans val av handling.

Så det svaret har du, du får väl bara respektera att man kan ändra sig? Och känna något annat.
  • Anonym (J)
    Anonym (block) skrev 2018-03-22 08:56:34 följande:

Ja men det är en sak att ta bort nån vän, följare.

Men att aktivt gå in på den personen och blockera? Hur ofta gör du det?

Alltså, blockera. Då finns man inte, går inte att se nånstans.

Av nån anledning så vill han inte se mig öht på sociala medier, men jag har ju inte gjort nånting.

Jag älskar att blockera, det är så man blockerar allt känslomässigt mentalt som annars påverkar en runt en viss person så det är en effektiv lösning på att slippa påverkas av andra.

Särskilt när du aldrig vet om en person skulle respektera att du visade din gräns med ord eller kontakt, "jag vill inte prata med dig eller se dig mer ok? Låt mig vara." De flesta ska göra ett drama över det och kräva en på förklaringar och bara fokusera på ditt ego "vad har jag gjort ?! jag har inte gjort nåt!!!" när det inte någonstans står att man är skyldig en person att förklara, du är skyldig dig själv att HANTERA vad än andra människor gör för val, det är så verkligheten fungerar allt finns inte tillgängligt för dig så fort du bestämmer det, men att nöta sociala medier get dig den illusionen att du kan bestämma allt,you don't.

Skönt att ha tryggheten och gränsen att ingen kan "kolla upp mig" så fort de vill också. Det är det som är så obehagligt med digitala världen.
  • Anonym (J)
    Anonym (mmmm) skrev 2018-03-22 08:58:08 följande:

Det spelar ingen roll! Han valde att göra så, släpp det innan du blir en otrevlig stalker. 

Du behöver inte ha gjort något, det är bara ett val han tog. Du vet inget om varför, som sagt, det kan finnas någon helt naturligt förklaring. Du kommer dock inte få veta den eftersom han inte vill ha kontakt och då får du släppa detta. 

Tror du lägger lite för stor vikt vid sociala medier. 

Det här jag menar med att människor som nöter sociala medier de får panikanfall när verkligheten (blockera alla kontakt) tvingar de att plötsligt anpassa sig efter andras val, fram tills en blockering kan alla bestämma själva, söka runt kolla upp andras profiler skriva inlägg skriva i chatten följa all aktivitet en person gör, Facebook är verkligen paradiset för stalking, fram tills en blockering då de får sin första begränsning att inte bara göra som de själva känner för längre. Och då måste de hantera sina känslor utan att blanda in andra personer som de annars ska söka kontakt med.
  • Anonym (J)
    Anonym (mmmm) skrev 2018-03-22 08:58:08 följande:

Det spelar ingen roll! Han valde att göra så, släpp det innan du blir en otrevlig stalker. 

Du behöver inte ha gjort något, det är bara ett val han tog. Du vet inget om varför, som sagt, det kan finnas någon helt naturligt förklaring. Du kommer dock inte få veta den eftersom han inte vill ha kontakt och då får du släppa detta. 

Tror du lägger lite för stor vikt vid sociala medier. 

Det här jag menar med att människor som nöter sociala medier de får panikanfall när verkligheten (blockera alla kontakt) tvingar de att plötsligt anpassa sig efter andras val, fram tills en blockering kan alla bestämma själva, söka runt kolla upp andras profiler skriva inlägg skriva i chatten följa all aktivitet en person gör, Facebook är verkligen paradiset för stalking, fram tills en blockering då de får sin första begränsning att inte bara göra som de själva känner för längre. Och då måste de hantera sina känslor utan att blanda in andra personer som de annars ska söka kontakt med.
  • Anonym (J)
    Anonym (block) skrev 2018-03-22 09:07:23 följande:

Ja, absolut.

Men det är nästan som att han beter sig som att det är JAG som dumpat HONOM, att han tycker det är jobbigt att jag kan dyka upp. Se mitt namn, vi har många gemensamma vänner....

Men eftersom han dumpade mig, ser jag inte problemet.

Det är fri tolkning för både han och dig vem som gjorde vad. Har du lagt upp t.ex bilder på killar du håller om på krogen får han se det som att du varit med andra, att du dumpat honom om han känner så.

Så sluta blanda in han i dina känslor du måste lära dig att hantera de själv, vad du känner = för att du behöver... Vad? För att bli gladare igen.

Det ska vara ditt fokus inte "men han dåååå!!" Som en unge som vägrar acceptera faktum. Han blockade dig = han dumpade inte dig, ni var dejta de, inget par. Men han vill inte dejta dig mer, ok?
  • Anonym (J)
    Anonym (block) skrev 2018-03-22 09:11:41 följande:

Ja... men alltså, både hans och min profil är begränsade. Varken han eller jag lägger upp offentliga inlägg. Vi kunde inte se nånting på varandras profiler, instagram var också låst, vi kunde ju inte se något.

Nej men principen med att blockera betyder"JAG bestämmer över mitt liv och vem som har tillträde till det"

Och han kanske behövde ta det steget för sin skull att kunna slappna av. Det är smartast om du försöker förstå han istället för döma han.
  • Anonym (J)
    Afterlife skrev 2018-03-22 09:05:19 följande:

Det kan inte ha varit så att han upptäckte nu att du "tagit bort" honom på sociala medier och därför blockerade dig?

I vilket fall skulle jag nog bara lägga honom till handlingarna i högen "killar som man dejtat som betett sig skumt". Jag har en rätt stor sån hög efter två års nätdejting. ;)

Det är bara att acceptera att när folk beter sig så så kommer man aldrig få några vettiga svar på "varför" ändå.

Eller så är det du som inte är vettig enligt de killarna, så de vill inte lägga energi att försöka förklara för en vägg eller en tickande sympatisk bomb.

Hade de tyckt du vore vettig hade de ju sagt något. Sanningen svider ibland.
  • Anonym (J)
    Anonym (block) skrev 2018-03-22 09:17:39 följande:

Jaaaa, men det är ju inte det som är problemet :)

Beteendet, att bli blockerad. Utan anledning (i min värld)

Det är ju 2 månader sen vi dejtade, varför blockerar han mig nu. 

Jag ville bara ha infallsvinklar, att han inte vill dejta är HELT onödigt skrivet för det är jag medveten om.

Uppskattar du/ni tar er tid att skriva, jag ville bara ha lite inputs på varför han kan blockera mig nu. Av nån anledning vill han inte se mitt namn nånstans, och det är det som gör mig så otroligt förvånad eftersom HAN dumpade mig och borde verkligen strunta i vilket.

Om nån skulle blockerat så borde det ju vara jag, eftersom jag blev sårad.

Men inte 2 månader senare.....

Utan anledning - enligt dig i din lilla värld ja.

Men nu ser hans värld annorlunda ut det är därför man går skilda vägar.

Han kanske bara inte vill riskera att du kan söka kontakt med honom i framtiden för han är vidare dig? (ja uppenbarligen vill han ju vara ifred!)

Det är ju det en blockering kan möjliggöra.

Men om du nu tycker du borde blockerat honom först, då är det ju ditt eget val som är problemet, att du valde att inte göra det. Så kom han först. Du ville ha kontrollen dumpa före känna dig dumpad men nu blev du blockad och chockad att han var först, ja, sånt är livet ibland gör vi val vi sen ångrar. Vem bryr sig vem som blinkade vem först i båda ville vidare det var väl bra att han tog sista steget då eftersom det hade inte du gjort och han litar ju mer på sig själv än dig och tog saken i egna händer för att verkligen gå vidare.
  • Anonym (J)
    Anonym (block) skrev 2018-03-22 09:21:44 följande:

Vilka killar?!

Nämen nu får du ge dig, nu spårar du ur.

Finns inget att anmärka på här, vi har inte hörts. Låt bli att skriva sånt där.

Det var inte till dig om du läser igen.
  • Anonym (J)
    Salmiakk skrev 2018-03-22 09:16:02 följande:

Men OJ, vad du reagerar starkt Det är ju precis det han vet om dig... att du är en känslomänniska som han inte vill ha med att göra.

Så lägg ned!

Sa ju det, "tickande sympatisk bomb"

;)

Jag kan det här med varför man blockerar, Block-meister
Svar på tråden Blockerad helt plötsligt!?