• Anonym (OMFG)

Blockerad helt plötsligt!?

Anonym (block) skrev 2018-03-22 10:28:34 följande:

Jo :) För jag vet det bara, om jag skulle skicka ett sms nu skulle det bli levererat.

Man ser ju det på iphone. Han blockerade mig i söndags, jag skrev ett sms av "praktisk karaktär" i måndags. - levererat. Fick svar.

Så skrev jag till honom i tisdags att jag upptäckt att jag var blockerad, levererat utan svar. Så skrev jag ett igårkväll där jag trevligt och försynt hoppades att jag inte gjort något som lett till blockering - levererat utan svar.

Så jag tror inte han blockerat mig...

Anonym (J) skrev 2018-03-22 10:23:07 följande:
    Blev sugen på plättarmedsylt nu!

Jag med ju!!!!! Glad haha!

Du sms:ar honom måndag; får svar. Du sms:ar honom tisdag; och undrar varför han blockerat dig; du får inget svar. Ger du dig efter det (som en normal person skulle göra)? Icke. Du sms:ar på onsdag, på ett "trevligt och försynt sätt" (tillåt mig känna en viss skepsis gällande det), får inget svar.

Vad gör du efter det; ger dig (återigen, som en normal person skulle göra)? Åh nej. Du startar en tråd på FL där du kräver en förklaring till killens "märkliga" beteende. Godtar du de förklaringar du får? Nope.

Nej, du verkar definitivt inte vara typen som "ligger på". Kan inte förstå varför någon skulle blockera dig...
  • Anonym (OMFG)
    Anonym (Haanna) skrev 2018-03-23 11:51:37 följande:

[quote=78575245][quote-nick]Anonym (L) skrev 2018-03-23 10:42:51 följande:[/quote-nick

Och sen: lägg av att ifrågasätta varför nån blockar dig. Bara. Sluta.[/

Fy faan vilka fega, konflikträdda människor som inte vågar säga vad dom tycker. Den där funktionen "blocka" har visst stigit folk åt huvudet.

Hur kan du säga så!!? Alltså, fy faan för folk!!!

Folk som inte ids läsa igenom alla inlägg är rätt påfrestande de också. Killen hade dumpat TS. Det var slut, finito, over. Men TS blev vän med släktingar till honom på något socialt media, vilket innebär att hon kan se vad han lägger upp. Då de inte dejtar längre ville väl killen inte att hon skulle ha tillgång till hans info; varför han blockerade henne. Något man har all rätt att göra, utan att vara skyldig någon några som helst förklaringar (och med tanke på TS fullständiga oförmåga att ta till sig av vad folk skriver anar jag att hon uppvisat liknande tendenser mot honom). Det har inget med feghet eller rädsla för konflikter att göra; det är med största sannolikhet ren och skär självbevarelsebedrift från killens sida - vem vill ha en stalker på halsen?
    Anonym (Haanna) skrev 2018-03-23 18:02:35 följande:
    Det känns rätt skönt att vara taskig va?
    Först klagar du att folk är fega och konflikträdda. När man påpekar vissa - för personer som TS och du säkerligen obehagliga - sanningar är man elak
    Somliga blir visst aldrig nöjda.
  • Anonym (OMFG)
    Anonym (block) skrev 2018-03-23 22:24:34 följande:

Men tydligen flippade han när vi la till varandra på instagram. Det var av nån anledning inte okej...
    Men på riktigt obehagligt ATT HAN tyckte det var obehagligt. Vad är problemet.

Men för h-e... Inse att killen balade ur; av för dig okänd anledning. Han har redan dumpat dig, det är kört där, han vill inte ha dig. Ge upp, för fan! Problemet är med största sannolikhet du. Du verkar vara stalkertypen.
  • Anonym (OMFG)
    Anonym (OMFG) skrev 2018-03-24 01:11:26 följande:
    Men för h-e... Inse att killen balade ur; av för dig okänd anledning. Han har redan dumpat dig, det är kört där, han vill inte ha dig. Ge upp, för fan! Problemet är med största sannolikhet du. Du verkar vara stalkertypen.
    ballade ur... såklart
  • Anonym (OMFG)
    Anonym (L) skrev 2018-03-24 06:51:35 följande:
    Din totala oförmåga att inse att han inte vill ha dig i sin närhet är uppenbarligen problemet. Eller ja... uppenbart för de flesta utom dig, då. En ?normal? person hade faktiskt bara accepterat det och gått vidare, men du känner att det är lämpligt att inte bara kontrollera OM du blivit blockad utan även att (OMG) _kontakta_ honom och fråga varför! *ASG*. Det är otroligt fascinerande att läsa sånt här där personen i fråga inte inser hur obehaglig man upplevs.
    Ja men exakt! TS fattar inte att hon upplevs som 1:a klassens stalker...
  • Anonym (OMFG)
    Anonym (L) skrev 2018-03-24 06:51:35 följande:
    Din totala oförmåga att inse att han inte vill ha dig i sin närhet är uppenbarligen problemet. Eller ja... uppenbart för de flesta utom dig, då. En ?normal? person hade faktiskt bara accepterat det och gått vidare, men du känner att det är lämpligt att inte bara kontrollera OM du blivit blockad utan även att (OMG) _kontakta_ honom och fråga varför! *ASG*. Det är otroligt fascinerande att läsa sånt här där personen i fråga inte inser hur obehaglig man upplevs.
    Ja men exakt! TS fattar inte att hon upplevs som 1:a klassens stalker...
  • Anonym (OMFG)
    Anonym (block) skrev 2018-03-24 07:37:58 följande:
    Neeee :) Absolut inte.

Hade ni hamnat i samma situation hade ni ju sett det annorlunda, stalker är ju det sista jag är :)
    De flesta ser det ur en annan synvinkel än din. Nämligen att du är en stalker. Tyck vad du vill, men det är vad du framstår som.
  • Anonym (OMFG)
    Anonym (block) skrev 2018-03-24 07:42:50 följande:

Tänk er själv att ni nobbat någon, för personen känns fel.

Sen 2 månader senare rör denne person upp såna känslor att ni behöver BLOCKERA.
    Jag har inte gjort nåt annat än att 2 av hans släktingar lagt till mig på instagram..

2 månader!!

Efter 2 månader hade en normal människa gått vidare.
  • Anonym (OMFG)
    Anonym (block) skrev 2018-03-24 08:06:42 följande:

Ja men jag får ju ont i magen om han tycker jag är en stalker!!

Jag förstår din situation, ni kände inte varann riktigt.
    Han och jag hade ju en nära kontakt ett tag..

Sluta vara en stalker då, så slipper du ont i magen.
    Anonym (block) skrev 2018-03-24 07:58:33 följande:

Såhär såg kontakten ut förra veckan:

Han skrev sms förra torsdagen om en praktisk grej efter en stöld - jag svarade på fredagen bara med "Yes :)"

På söndagen la hans släkting till mig - sen blockerad.

Jag skickade sms till honom söndagkväll (innan jag upptäckt blockeringen)

"Kan du snälla skicka numret igen till M, jag hade det i samtalslistan men det har kommit bort. Jag har hittat kvittot så det kanske går att lösa :)"

Han svarade med numret.

Jag skrev "Hur vill du att jag ska göra med ditt nummer? Om jag inte ska använda det nåt mer så vill jag ju fråga av respekt till dig, jag tar bort det om du vill."

Han svarade "Du gör som du vill"

Jag "Ok"

Stalker? Anledning till att blockera?
    Vi var ju inte vänner eller följde varann nånstans!

Men Herregud snälla människa! Han har blockat dig. I hans ögon är du en stalker. Visst, han kanske har fel. Visst, det kanske är han som gör fel. Men det är HANS VAL. Hur jobbigt det än är måste du släppa det. Inse att han inte vill ha dig. Ha lite stolthet!

• Anonym (OMFG)
    Anonym (Tess) skrev 2018-03-25 00:01:24 följande:

Det gör ont att bli dumpad. Och det tar såklart tid att komma över någon man tycker om. Anledningen till att någon gör slut handlar ju i 98% av fallen om att känslorna inte är tillräckligt starka. Det är svårt att säga till någon så ofta får man ingen förklaring och ibland luddiga förklaringar. Sanningen är att du inte vill vara med någon som inte gillar dig lika mycket tillbaka. Du förtjänar såklart något mer.

Anledningen till blockeringen behöver du inte ens spekulera i. Det är inte viktigt att lägga energi på. Han har blockerat dig. Inte värre än så.

Hoppas att du kan glömma honom snart. Sysselsätt dig med roliga saker undertiden och tillåt dig att gråta när du känner för det. Men istället för att smsa honom så skriv här istället. Det gör dig inte gott att skriva till honom. Du kommer ändå inte få de svar du vill.

En dag kommer du inse att det finns bättre killar för dig.

Ja hon förtjänar en stor *** i sitt *****- Men det får man ju inte skriva....
Svar på tråden Blockerad helt plötsligt!?