• molly50

Blockerad helt plötsligt!?

Anonym (block) skrev 2018-03-22 08:16:06 följande:
    Dejtade en kille januari, och sen dumpade han mig från en dag till en annan.
    Han hade lite stökigt i livet som kanske påverkade, jag vet inte, jag fick aldrig nåt svar....
    Men så i söndags upptäckte jag att jag är blockerad på både facebook och instagram.
    Vi var inte vänner på FB och jag följde inte honom på instagram, så jag kunde ju inte se något på hans profiler. (om han ville dölja nåt, ny tjej tex, kunde ju inte se det ändå)
    Till saken hör att hans fyrmänningar la till mig på instagram i söndags, jag träffade dem under tiden vi dejtade. Efter det blockerade han mig..
    Han hade mig på snapchat också men nu har han tagit bort mig även där.
    Har skickat ett sms och frågat om jag gjort honom något som lett till blockering, men inget svar....
    What?
    Det enda sättet att få ett svar är att fråga honom direkt. T ex genom att ringa honom.
    Men jag tror inte du ska förvänta dig att få ett svar då han varit feg nog att blocka dig överallt och inte heller svarar på sms.
    Jag tycker du ska glömma och gå vidare.
    Han är inte värd att slösa någon energi på.
    Jag förstår att du undrar. Man vill ju veta om man har gjort något fel.
    Men om du ignorerar honom på samma sätt som han ignorerar dig så kanske han också börjar undra och själv kryper till korset till slut och ger dig en förklaring.

Lycka till! 
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Haanna) skrev 2018-03-23 01:53:22 följande:

Men vad är det för fega kräk som bara måste blocka utan minsta förklaring. Allt är så himla lätt nu för tiden, passar det inte så blockar man. Man kan väl ändå förklara så den andra inte behöver gå och undra. Är det den här utvecklingen av fega människor vi vill ha i samhället? Som inte kan stå för vad de tycker?

Jag håller med!
    Vill man verkligen bli av med en person så varför inte ge en förklaring på en gång istället för att lämna personen med en massa funderingar?
    Man riskerar ju bara att personen fortsätta jaga en för att få ett svar.
    Och det är ju inte heller roligt.
    Varken för en själv eller personen man har lämnat.
    Carpe Diem
  • molly50
    TeresB skrev 2018-03-23 12:59:20 följande:
    Tänker mig att ts är relativt ung. Och av erfarenhet har många en idé om vad som är en anledning och förklaring och stämmer den inte med den som lämnas så ska det ältas och men blir inte nöjd endå.

Förstår frustrationen hos TS men tror det är bättre att släppa det. De hade bara dejtat, de var som jag uppfattade det inte ett par.
    Jo,men oavsett så tycker jag att man kan ge en förklaring och inte bara lämna och sen blocka på alla sidor.
    Det gör bara att personen som blivit lämnad funderar ännu mer på varför och försöker jaga personen som lämnade i jakt på ett svar.
    Om man ger en förklaring och den inte duger så kan man inte göra så mycket mer.
    Jag håller med om att det bästa är att bara släppa och gå vidare.
    Men jag förstår också att man vill veta varför när man blir lämnad på det sättet TS blev.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (OMFG) skrev 2018-03-23 17:47:24 följande:
    Du sms:ar honom måndag; får svar. Du sms:ar honom tisdag; och undrar varför han blockerat dig; du får inget svar. Ger du dig efter det (som en normal person skulle göra)? Icke. Du sms:ar på onsdag, på ett "trevligt och försynt sätt" (tillåt mig känna en viss skepsis gällande det), får inget svar.

Vad gör du efter det; ger dig (återigen, som en normal person skulle göra)? Åh nej. Du startar en tråd på FL där du kräver en förklaring till killens "märkliga" beteende. Godtar du de förklaringar du får? Nope.

Nej, du verkar definitivt inte vara typen som "ligger på". Kan inte förstå varför någon skulle blockera dig...
    Var står det någonstans att TS har sms:at honom varje dag?
    Jag kanske har missat det,men jag kan då inte se det.
    Att hon startar en tråd på FL är knappast för att avkräva ett svar eller en förklaring.
    Utan för att få andras tankar på vad som kan ha hänt.
    Det är inte så konstigt att TS börjar fundera när killen lämnar henne så abrupt,utan en förklaring.och sen blockar henne överallt.
    Varför ska det vara så svårt att ge en förklaring?
    Jag tycker det är fegt att göra som den här killen har gjort.
    Hade han gett TS en förklaring så hade hon förmodligen haft lättare för att bara släppa och gå vidare.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (OMFG) skrev 2018-03-23 19:05:43 följande:
    Folk som inte ids läsa igenom alla inlägg är rätt påfrestande de också. Killen hade dumpat TS. Det var slut, finito, over. Men TS blev vän med släktingar till honom på något socialt media, vilket innebär att hon kan se vad han lägger upp. Då de inte dejtar längre ville väl killen inte att hon skulle ha tillgång till hans info; varför han blockerade henne. Något man har all rätt att göra, utan att vara skyldig någon några som helst förklaringar (och med tanke på TS fullständiga oförmåga att ta till sig av vad folk skriver anar jag att hon uppvisat liknande tendenser mot honom). Det har inget med feghet eller rädsla för konflikter att göra; det är med största sannolikhet ren och skär självbevarelsebedrift från killens sida - vem vill ha en stalker på halsen?
    Anonym (Haanna) skrev 2018-03-23 18:02:35 följande:
    Det känns rätt skönt att vara taskig va?
    Först klagar du att folk är fega och konflikträdda. När man påpekar vissa - för personer som TS och du säkerligen obehagliga - sanningar är man elak
    Somliga blir visst aldrig nöjda.
    Du läser ju uppenbarligen inte heller allt.
    TS skrev att hans släktingar la till henne. Det var inte TS som la till dem.
    Och TS är ingen stalker för att hon undrar varför han blockat henne 2 månader efter att han gjort slut.
    Efter att han dessutom har skickat sms till TS flera gånger och själv har hållit kontakt med henne.
    Jag kan förstå att TS undrar.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (block) skrev 2018-03-23 22:21:43 följande:
    Ja men eller hur!
    Jag blir ju mörkrädd om han ser mig som en stalker för att jag och 2 av hans släktingar följer på instagram! Mörkrädd!!!

Jag får ont i magen av den tanken, obehagligt på riktigt ju!
    Då är han ju paranoid.....
    Ja,det var väl dessutom de som la till dig?
    Det gör ju inte dig till en stalker.
    Däremot om du skickar sms till honom ofta kan kanske kännas lite jobbigt för honom.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (block) skrev 2018-03-24 07:42:50 följande:

Tänk er själv att ni nobbat någon, för personen känns fel.

Sen 2 månader senare rör denne person upp såna känslor att ni behöver BLOCKERA.
    Jag har inte gjort nåt annat än att 2 av hans släktingar lagt till mig på instagram..

2 månader!!

Men då har han ju gett en förklaring till varför han dumpade dig i alla fall.
    Men du kanske funderar mer över varför han blockat dig 2 månader efteråt?
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (block) skrev 2018-03-24 19:31:32 följande:
    Nej men jag antar att det var för det kändes fel, annars nobbar man ju inte :)

Ja, jag undrar ju som sagt vad tusan det kan bero på att jag är blockerad 2 månader senare....
    SysterY skrev 2018-03-24 13:04:17 följande:
    Brukade du ofta gå och se på hans profil? Jag undrar eftersom du med säkerhet vet att han blockade dig nu och inte för två månader sedan.
    Ok.

Ja,jag förstår att du undrar. Men jag tror det bästa är att försöka släppa och gå vidare. Även om det är svårt.
    Kanske ger han dig en förklaring lite längre fram.
    Tänk också på att det säger mer om honom än om dig om han är så feg att han bara blockar dig utan förklaring.
    Dessutom 2 månader efter att han har gjort slut.
    Anonym (block) skrev 2018-03-24 19:33:25 följande:
    Mja, ja, men jag är ju inte blockerad på telefonen.
    Jag kan ju skicka sms, men han har inte blockerat mitt telefonnr. Så även om det är jobbigt med sms så kan jag ju fortfarande skicka.
    Är det NÅT han borde blockera så vore det ju mitt nummer.... Inte på facebook och instagram där jag ändå inte kunde se nåt....
    Ja,det låter ju märkligt att han blockat dig om han har en låst profil.
    Då kan du ju ändå inte se vad han lägger upp.

Jag vet inte riktigt hur det fungerar med sms,om man kan skicka även om man är blockerad.
    Anonym (block) skrev 2018-03-24 19:35:45 följande:

Kan man se ens besökare på instagram?
    Jag undrar om han varit in på min....

Jag tror inte man kan se mer än att någon har gillat ens inlägg.
    Men är inte helt säker.

Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (block) skrev 2018-03-25 17:18:12 följande:
    Ja jag menar det... 2 månader och jag hade han varken som vän eller följde. Knäppt!

Nej är man blockerad på telefonen levereras inte iMessage-meddelanden. Skickar jag till honom blir det levererade, så jag är inte blockerad på telefonen.

Som OM mina sms var så besvärliga, borde han väl bara blockat mitt nummer kan jag tycka.

Nej, istället blockerade han mig på de 2 plattformar jag ändå inte kunde kontakta honom.
    Jag tror det bästa är att försöka glömma och gå vidare,även om det är svårt.
    Att gå och fundera på det här hela tiden får nog bara dig själv att må sämre.
    Kanske tar han själv kontakt och ger dig en förklaring längre fram.
    Annars så strunta bara i det.
    Det säger mer om honom än om dig när han håller på så där.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (block) skrev 2018-03-25 21:42:08 följande:

Men jag kan ju fråga nåt annat då...

Anledningen till att jag ältar är ju för att jag inte kände att jag fick den chans jag förtjänade.

Han såg aldrig mitt bästa jag, han såg mitt sämsta, stress och pms. Det fixade han inte...

Men han såg aldrig mitt bästa. Jag Troe inte att han hade nobbat mig om han sett mitt bästa.

Nu såg han sämsta - drog.

Hur kan jag gå vidare? Jag vill ju visa honom vem jag är... :(

Om han inte fixar att se dina sämsta sidor så är han nog inte rätt kille att satsa på ändå.
    Är man rätt för varandra,och älskar varandra,så ska man älska varandra som man är.
    Alla sidor,såväl bra som dåliga.
    Även om han får se dina bästa sidor,ska han då sticka iväg en gång i månaden för att du då får lite sämre humör?
    I så fall är han verkligen inget att satsa på.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (block) skrev 2018-03-25 21:52:51 följande:
    Nej men det var ju så tidigt! Vi dejtade ju bara.

Och så tidigt gäller det ju att man ser det bästa... men det gjorde inte han, så han drog.

Men jag vill ju visa det bästa :(
    Ja,men å andra sidan så är det ju då man ser vad en person går för också.
    Om h*n stannar kvar trots ens fel och brister.
    Han valde att lägga benen på ryggen direkt. Det säger mer om honom än om dig.
    Kom ihåg det.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (block) skrev 2018-03-25 22:02:40 följande:

Hur tar man bort en tråd?

Det är dags.

Du kan kanske be admin om att ta bort den,om du inte vill ha den kvar.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-03-26 09:04:41 följande:
    Trådar tas inte bort bara för att man ber om det!

Hoppas det går bättre OM du skulle få en ny chans nu, tyvärr är risken stor att du blir sårad igen dock.
    Så om man absolut inte vill ha tråden kvar så får den ändå ligga kvar,menar du?
    Man kan ju inte ta bort den själv så då måste man ju be admin om man vill ha den borttagen. (Även om jag tycker det är dåligt att man inte ska kunna göra det själv)
    Annars vet jag inte hur det ska gå till.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (block) skrev 2018-03-26 08:06:37 följande:
    Ganska sjuk människa som skriver sådär när någon skrivit ut att den mår dåligt.

Du bör nog se över dig själv ett varv, allt näthat uppkommer av såna som dig.

Trist.

Fick ett sms igår där han skrev att han vill ses.

In. Your. Faces.

Nu färdigskrivet!

Tack och hej :)
    Jag tycker du ska vara försiktig nu.
    Efter hur han har betett sig mot dig så tycker jag du ska vara på din vakt.
    Annars kanske du riskerar att bli ännu mer sårad.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (V) skrev 2018-03-26 09:21:37 följande:
    Precis. Och har man ett bra skäl brukar de vara schyssta och hjälpa en.
    Ja,visst är det väl så. Jag vet då flera som fått hjälp att ta bort sina trådar.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (LilleSkott) skrev 2020-03-08 16:42:35 följande:
    Varit med om liknande. Vi var inte ihop, men vänner. Plötsligt blockade hon mig på facebook och hörde sen av sig över 2 månader senare.
    Jag hade inte gjort henne nåt. Sen dess har hon hört av sig i omgångar och vill ses.
    Redan i somras sa jag nej, men hon ger sig inte.
    Jag hade bestämt mig för att inte träffa henne igen. Men jag vet inte längre. Tänker på henne än, mest för att jag är tänd på henne. Ja, jag vet inte...
    Har hon förklarat varför hon vill att ni ska ses?
    Om inte så tycker jag att du också ska vara på din vakt så du inte riskerar att bli sårad igen.
  • molly50
    Anonym (LilleSkott) skrev 2020-03-08 17:07:22 följande:
    Hon saknar mig, vill vi ska vara vänner. Om jag skulle gå med på att ses igen så är jag nog förberedd på vad som helst. Nu vet jag ju att hon verkar velig. Ändå tyckte jag om henne på nåt konstigt vis.
    Du måste ju känna själv om du orkar vara med någon som är så velig eller om du vill försöka gå vidare och träffa någon annan.
    Det är ju inte heller så lätt att vara vän med någon man har starka känslor för.
  • molly50
    Anonym (LilleSkott) skrev 2020-03-08 17:27:16 följande:
    Ja, hon har en del psykiska problem. Vi har båda få vänner, så det var mycket därför vi började umgås. Jag har inte starka känslor för henne, men jag tycker hon är söt och sexig. Jag erkänner att jag har i baktankarna att det kanske skulle bli sex, men bara om det känns rätt för båda. Först och främst skulle det vara nån att umgås med ibland, hänga bara.
    Men fundera då på om det verkligen är någon du vill vara med eller om risken skulle vara för stor att ni kommer att såra varandra.
  • molly50
    Anonym (LilleSkott) skrev 2020-03-08 17:35:53 följande:
    Ja, jag ska göra det. Tack Glad
    Så lite så. 

Lycka till! 
  • molly50
    Anonym (LilleSkott) skrev 2020-03-10 10:47:00 följande:
    Vet fortfarande inte. Hur skulle du göra om du var singel och attraherad av en man, men som gjorde som hon? Bara försvinner i över 2 månader och sen plötsligt vill träffas igen. Jag vet att hon träffade andra killar och det angår inte mig, vi är singlar. Men det var meningen att vi skulle vara vänner. Jag tyckte att det var respektlöst.
    Jag har varit med om det jag också.
    Jag hade nog först och främst velat ha en förklaring till varför han ville träffa mig igen.
    Och den förklaringen hade han fått ge mig i telefon. Vi hade inte behövt träffas för det.
    Jag vill inte att någon leker med mina känslor.
    Kan han inte bestämma sig för vad han vill så får det vara.
Svar på tråden Blockerad helt plötsligt!?