• humlan00

Ingen symptom och blöder...

Har inga kraftiga gravidsymptomer, lite hungrigare än vanligt och humörsvängningar bara annars ingenting.

Varje gång senaste veckan när jag går på toa och ska göra nr2 och tar i då är det blod i hela toan och fullt på pappret, som rent näsblod (inga klumpar)

Efteråt kommer det inget mer utan bara lite bruna flytningar då och då men inget blod, bara när jag sitter på toan och gör nr2.

Blir så orolig? Kan det vara ett missfall på gång?? :(

• Svar på tråden Ingen symptom och blöder...
  • Pluttan

Hej. Låter lite som mig just nu. Enligt min app så är jag i vecka 5+1. Har heller inga symtom förutom ständig trötthet. Vilken vecka är du i?

~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Anonym (Raya)

Om det bara kommer i samband med nr2 så låter det ju nästan som att blodkärl spricker, men det är bra att du får ordentlig hjälp imorgon så du vet vad det beror på. Behöver ju inte vara missfall

• emhu
    humlan00 skrev 2018-03-22 09:09:23 följande:

Har inga kraftiga gravidsymptomer, lite hungrigare än vanligt och humörsvängningar bara annars ingenting.

Varje gång senaste veckan när jag går på toa och ska göra nr2 och tar i då är det blod i hela toan och fullt på pappret, som rent näsblod (inga klumpar)

Efteråt kommer det inget mer utan bara lite bruna flytningar då och då men inget blod, bara när jag sitter på toan och gör nr2.

Blir så orolig? Kan det vara ett missfall på gång?? :(

Konstig fråga kanske men är du säker på att det är från slidan det kommer blod? När jag var i vecka 5 blödde jag som bara den och då visade det sig vara en invärtes homorojd som hade spruckit. Gjorde inte ont utan bara blödde och färgade hela toan röd när jag gjorde nummer två.
  • humlan00

Det var tunna blodkärl som kan spricka sa dom..

På vul fick vi se den mest perfekta lilla mini med ett hjärta som slog och slog :D så lycklg!!

Vad jag lärt mig av detta är att vi kvinnor SKA tjata oss till ett tidigt vul om vi känner att något är fel.. det gör så mycket psykiskt att ha sett bebisen !

• Jsv17
    humlan00 skrev 2018-03-23 23:30:51 följande:

Det var tunna blodkärl som kan spricka sa dom..

På vul fick vi se den mest perfekta lilla mini med ett hjärta som slog och slog :D så lycklg!!

Vad jag lärt mig av detta är att vi kvinnor SKA tjata oss till ett tidigt vul om vi känner att något är fel.. det gör så mycket psykiskt att ha sett bebisen !

Åh grattis till perfekt liten mini

Håller med dig 100% blir så frustrerad på alla som säger ?avvakta, de kan inte görs ngt ändå, om det är MF kan de inte stoppa det? Det var jag också medveten om när jag blödde i min graviditet att var det kört så är det ju det och inget de kan göra men psykiskt är det ju terror att gå runt och inte veta, så att få se en fin liten bebis och få slappna av som du (och jag) fick är ju guld värt och för de som får sämre besked så får man ju iaf börja bearbeta det och inte gå hemma och plågas. Fysiskt kan de inget göra men psykiskt gör ett vul enormt mycket, så håller med dig, man SKA tjata till sig vul. Med en liten brasklapp, inte i v.4-5 när man ändå inte kan vara säker på vad man ser, utan då när man kommit lite längre så att det ska finnas nåt att se.
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
Svar på tråden Ingen symptom och blöder...