• Anonym (Lisa)

Dejta en ung kille

Hej!

Jag är ensamstående sen ett antal år och det var ganska längesen jag hade något förhållande eller ens dejtade. För några månader sedan lärde jag känna en kille genom att vi är aktiva i samma förening. Jag kände direkt att vi "klickade" personlighetsmässigt, att vi har samma humor och är bekväma i varandras sällskap. Med tiden har det kanske blivit lite flirtig stämning mellan oss, men svårt att sätta fingret på. Det har liksom inte hänt något mer så.

Hittills har vi bara umgåtts på föreningens aktiviteter och skrivit lite meddelande på Facebook, men det har inte varit mer än på kompisnivå. Han frågade mig dock om jag vill gå på bio på fredag och jag tackade direkt ja eftersom det var en film vi pratat om och som jag gärna vill se.

Nu till mitt problem. Han är UNG. Jag tänker inte på det, men utifrån ser det ju ut som en mamma som går på bio med sin son... Hur ska jag göra? Har ni andra några erfarenheter? Borde jag backa undan? Eller se vart det kan leda?

Hälsningar förvirrad tant eller nykär som en tonåring?

• Svar på tråden Dejta en ung kille
  • frøken bertilsson
    Fiona M skrev 2018-04-06 23:24:26 följande:

Jag har svårt att se att ni befinner er på samma plan i livet, så det kan nog ställa till det.
    Tror du det är känslor eller bara attraktion?

Är det bara attraktion tycker jag du ska köra. Jag tycker att det så småningom blir flera av oss som har yngre älskare. Inget ovanlig längre i dagens samhälle.

Själv har jag inte ångrat ett sekund
  • Anonym (Intressant)
    Anonym (Lisa) skrev 2018-03-22 09:54:40 följande:

Hej!

Jag är ensamstående sen ett antal år och det var ganska längesen jag hade något förhållande eller ens dejtade. För några månader sedan lärde jag känna en kille genom att vi är aktiva i samma förening. Jag kände direkt att vi "klickade" personlighetsmässigt, att vi har samma humor och är bekväma i varandras sällskap. Med tiden har det kanske blivit lite flirtig stämning mellan oss, men svårt att sätta fingret på. Det har liksom inte hänt något mer så.
    Hälsningar förvirrad tant eller nykär som en tonåring?

Hur gick det blev det någon bio
  • Anonym (Intressant)

Ts hur gick det med dejten blev det inget?

• smulpaj01

Några vänner till mig är förlovade och sambos sen ett par år. Hon är 54 och han är 27. Det funkar jättebra NU - men båda vet att det finns ett slut för dem.

• Anonym (Intressant)
    smulpaj01 skrev 2018-07-05 16:09:37 följande:

Några vänner till mig är förlovade och sambos sen ett par år. Hon är 54 och han är 27. Det funkar jättebra NU - men båda vet att det finns ett slut för dem.

Oftast brukar det vara tvärtom men det verkar finnas undantag
  • Pentra

Jag och min sambo är jämgamla, och vi vet båda att det finns ett slut för oss också. Men vi vet inte vem av oss som kommer att dö först. ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Anonym (Intressant)

Är det många som höjer på ögonbrynen 
  • Anonym (Intressant)
    Fiona M skrev 2018-04-06 23:24:26 följande:

Jag har svårt att se att ni befinner er på samma plan i livet, så det kan nog ställa till det.
    Tror du det är känslor eller bara attraktion?

skulle du säga att många kvinnor är helt ointresserade av yngre 
  • smulpaj01
    Anonym (Intressant) skrev 2018-10-30 17:39:11 följande:

Är det många som höjer på ögonbrynen 

Möjligen i början men nu är alla vana.

Fast i nuläget verkar det inte vara så fint som jag trott. Kvinnan tog med mig på "efterfest" till en grannkillle som bor i huset mitt emot (yngre än sambon) och han berättade för mig att hon tidigare samma dag gått ditt och sugit av honom när hon var på väg till tvättstugan. Hon är tydligen ofta otrogen med alla möjliga medan han är beroende av henne. Så det är rätt tragiskt faktiskt .(
  • Anonym (Intressant)
    smulpaj01 skrev 2019-05-03 15:06:29 följande:
    Vad tror du det är som gör att vissa kvinnor går igång på yngre eftersom det verkar finnas 
  • Anonym (Unga)

Hur unga är ni båda två?

• Anonym (H)
    smulpaj01 skrev 2019-05-03 15:06:29 följande:
    Fast i nuläget verkar det inte vara så fint som jag trott. Kvinnan tog med mig på "efterfest" till en grannkillle som bor i huset mitt emot (yngre än sambon) och han berättade för mig att hon tidigare samma dag gått ditt och sugit av honom när hon var på väg till tvättstugan. Hon är tydligen ofta otrogen med alla möjliga medan han är beroende av henne. Så det är rätt tragiskt faktiskt .(
    Oj då.
Svar på tråden Dejta en ung kille