jävla försäkringskassan! (Sjukpenning)
Jag skickade in min ansökan om sjukpenning den 27 februari. (Innan dess har FK hunnit få 2 läkarintyg, har aldrig varitsjukskriven tidigare kan tilläggas.)
Den 9 mars fastställdes mitt SGI.
Häromdagen, den 20e ringde jag FK flr att höra när mina pengar kommer. ? jag kan se hör att du fått en handläggare nen kan inte se varför du inte gått pengar. Jag ringer d upp handläggaren och säger att hon preccciiss stänkt att ringa mig idag så hon behöver kompletteringar till sjukintyget. (Det skickades in den 22 feb don sagt..)
Hon säger att hon ringt o ringt min läkare nen får inget svar.
Jag tycker de låter väldigt konstigt att mellan den 27 feb och den 20e nars så har hon inte kunnat nå min läkare? Alltså på 15 arbetsdagar!
Jag talar med min VC som säger att min läkare jobbar var 3e vecka men att ingen från FK sökt honom och han var där senaste den 15e mars och jobbade hela dagen.
Idag den 22 vill jag görna ringa och ifrågasätta Nin handläggare, att om hon inte gått tag i min läkare på 15 arbetsdagar, varför kontaktades inte jag??
Nu fick jag igår den 21e be en annan läkare ringa handläggare och be denne komplettera..
Men min fråga är.. det står på FKs hemsida att det ör 30 dagars handläggningstid när det har allt det behöver, det har ju alltså gått nästan 4 veckor innan JAG får hjälpa handläggaren att komplettera, ska jag nu få vänta ytterligare 30 dagar? Vem klagar man hos??