Är min hund normal eller gillar hon inte mig?
Prova använda fysisk makt att bestämma över henne sätt henne kanske mellan dina ben så du har kontrollen att hon måste vara Still och lugna ner sig.
Hon är valp, du ska inte säga ifrån eller förstärka beteendendet så om du bara tyst säger "lugn nu" och låser fast henne i ett grepp , du kan hålla ner hennes huvud mot golvet med. Tills hon är lugn. Det låter otäckt men en hund mår bra av att begränsas, att bli vägledd till att lugna sig och då den säger du försiktigt "duktig tjej" och belönar med godis.
Hon kan också behöva tugga på något då valptänderna kliar. Men ge henne den belöningen först när hon lugnat sig.
Om hon hatar dig så borde min hund hatar mig med och han är vuxen ny och älskar mig, han fick sånna överskotts utfall av energi och gnabbade mig om och om och om som valp och att bli arg / ropa/ gråta funkade inte utan jag lärde mig att vara den lugna stabila energin som sedan fördes över på honom genom fysisk makt. Det påminner säkert valpen om hans mammas sätt om han var för exhalterad då tog hon honom i nackskinnet / och kunde bära iväg han till boet igen t.ex.
Prova och ta det inte personligt hon försöker bara hantera att hon är en hund och ett husdjur ingen hilding vilding varg i skogen! :)
Ts avled avled avled, ha alltid en leksak eller liknande med dig att avleda med.
3 mån är inte så mycket kan hända hon helt enkelt är för liten att börja träna det du tränar, vissa hundar behöver längre tid på sig. Börja träna lite passivitetsträning i små korta stunder för att se om du på den vägen kan få henne att så smått börja fokusera.
Min tik klarade inte heller träning i början, det blev bara som du skriver hopp efter belöningen och bus. Då får man bryta och göra något annat.
Det är aldrig fel att ta hjälp av nån kunnig i din närhet, nån som använder positiva och lugna metoder. Lyssna inte på dominanshetsarna, det kan förstöra så mycket på en valp.