Du måste logga in för att svara i en tråd.

• BlackAngelswings

teorin om trappan

hej! 

hur bra funkar teorin om att gå upp o ner i en trappa för att sätta igång förlossningen?? 

bf om 6 dagar men har såna smärtor i magen och folk säger att det kan va förvärkar och att ska det hjälpa gå upp o ner i trappor för att få igång allt 

tacksam för svar ^^ 

• Svar på tråden teorin om trappan
  • fjanten
    BlackAngelswings skrev 2018-03-24 19:20:32 följande:

hej! 

hur bra funkar teorin om att gå upp o ner i en trappa för att sätta igång förlossningen?? 

bf om 6 dagar men har såna smärtor i magen och folk säger att det kan va förvärkar och att ska det hjälpa gå upp o ner i trappor för att få igång allt 

tacksam för svar ^^ 

Rent spontant tänker jag att OM det nu skulle fungera så är det väl bättre att förlossningen startar när man är utvilad, inte när man tröttat ut sig i trappor
  • lövet2

Glöm det! Du får sammandragningar, ont överallt och blir utmattad - men förlossningen startar inte. Jag och vänner till mig har testat det mesta. Det enda som faktiskt verkar vara lite effektivt, är att slappna av totalt både fysiskt och psykiskt. Alltså känna att allting är färdigt och förberett, sluta springa runt och städa och bara sätta sig och dega framför en film.

• Jag är bara jag

Jag provad det mesta med sonen och inget funkade. Är kroppen inte redo funkar inget, är den redo börjar förlossningen av sig självt oavsett.

• Anonym (Anonym)

Mina två förlossningar startade några timmar efter jag och karln haft samlag. Ena flera veckor innan bf, andra några dagar efter bf. Vi hade det inte ofta i slutet pga trötthet, men det lyckades bägge ggrna.

• Anonym (Pia)
    BlackAngelswings skrev 2018-03-24 19:20:32 följande:

hej! 

tacksam för svar ^^ 

En här inne har fött alla sina tre barn efter att ha gått i trappor. Så det kan nog stämma.
Svar på tråden teorin om trappan