• Anonym (?)

Han vill ha närhet men vill inte ligga...

Min kille (som är i 30 års ålder och har alltid haft ganska låg sexdrift) vill inte ha sex med mig längre. Han vill ha närhet, vill ligga i sängen/soffan och mysa, pussas och kramas ofta (nästan jämt) MEN vill inte ha sex med mig.

Om jag frågar varför säger han att: att man älskar någon betyder inte att man vill ligga, man kan älska utan sex minst lika mycket, och han tycker att jag har för höga förväntningar efter 10 år tillsammans.

Jag som har alltid haft en stark sexlust och tycker att man vill ha sex med den som man älskar fattar ingenting.

Någon som är i liknande situation? Eller kan förklara lite?

• Svar på tråden Han vill ha närhet men vill inte ligga...
  • annabellelee

Vill han ALDRIG ha sex? För det är konstigt. Vissa vill ha sex ofta, vissa mer sällan, och det får man acceptera, men att aldrig vilja ha det är en annan sak.

• Anonym (?)
    annabellelee skrev 2018-03-24 20:39:04 följande:

Vill han ALDRIG ha sex? För det är konstigt. Vissa vill ha sex ofta, vissa mer sällan, och det får man acceptera, men att aldrig vilja ha det är en annan sak.

Vad är sällan?

I senaste åren har vi sex bara om jag tar initiativ (oftast blir avvisad - vilket jag har tröttnat på) och i senaste 3-4 månader försökte jag betydligt mer sällan (blev avvisad ändå) det resulterade i 3 tillfälle under 4 månader (och då var han ändå bara så där, han gick med på det; ställde sig upp typ.)
  • Anonym (sanning)

Hudkontakt eller sex... lika intimt båda två.

Beklämmande. Vuxna människor som inte förstår grundläggande dynamik i relationer.

• Anonym (Hejvej)

Ligger han verkligen aldrig? Alla ligger ju över 7 timmar på natten när man sover. Konstig pojkvän du har. Han borde sova mer.

• Anonym (Ralf)

...ehh nej.

Lågt testo, be han kolla sina nivåer.

Mvh

• Anonym (Anonym)

Det är visst normalt! Alla vill inte ligga med varandra hela tiden, särskilt om man har varit ihop så länge är det naturligt att driften minskar. Respektera killens gränser eller gör slut!

Det du kan göra annars är att verkligen prata med honom om detta, förklara att det är ett enormt problem för dig och se om ni kan närma er varandra. Detta betyder inte att han ska ha sex med dig si och så ofta, det handlar om att han ska ha lust till det, vilket han inte lär få om du tjatar. Vad får honom att ens vilja ha sex? Detta måste ske på hans villkor.

• Anonym (Skaraborgskille)
    Anonym (?) skrev 2018-03-24 20:33:56 följande:

Min kille (som är i 30 års ålder och har alltid haft ganska låg sexdrift) vill inte ha sex med mig längre. Han vill ha närhet, vill ligga i sängen/soffan och mysa, pussas och kramas ofta (nästan jämt) MEN vill inte ha sex med mig.

Om jag frågar varför säger han att: att man älskar någon betyder inte att man vill ligga, man kan älska utan sex minst lika mycket, och han tycker att jag har för höga förväntningar efter 10 år tillsammans.

Jag som har alltid haft en stark sexlust och tycker att man vill ha sex med den som man älskar fattar ingenting.

Någon som är i liknande situation? Eller kan förklara lite?

Är i samma situation som du, skulle min sambo ha sex med mig så dröjer det ofta 2 månader innan vi har sex igen, för min del vill jag gärna varje dag, men jag älskar henne, men otrohet har jag tänkt på bara för sexet
  • EmberEyes

Hade en kvinna skrivit att hennes man mer eller mindre påtvingade henne sex genom att tjata sänder henne ca en gång i månaden så hade folk här skrikigt våldtäkt. Nu är det en kvinna som tjatar till sig sex, och då blir reaktionen helt annorlunda.

TS, du har några olika alternativ.

1) Acceptera och respektera att du inte har rätt till hans kropp. Säger han nej så är det nej. Sluta tjata.

2) Fortsätt att tvinga till dig sex. Inse dock att du inte är ett offer, du är en förövare. Inse att vad du gör är både brottsligt och omoraliskt. 

3) Ta reda på vad som är "felet" på era olika sexuella behov. Prata med honom om det. Försök att få hjälp utifrån. Parterapi, sexterapi, fys-kontroller hos läkare osv. Hitta vad den faktiska orsaken är till era olika behov av sex och hitta en nivå där ingen känner sig tvingad att "ställa upp" eller på annat sätt bli våldtagen.

4) Prata om alternativa lösningar. Är ett öppet förhållande ett alternativ?

5) Gör slut.

• Anonym (Här med tyvärr)

Jag och min man har varit ett par i över 10 år och han har alltid haft låg sexlust. Vi har som mest haft sex ett par gånger per månad. Jag vill betydligt oftare och har ibland funderat på att bryta upp pga detta men vi fungerar så bra ihop på andra sätt så det har inte blivit av. Nu har vi dessutom barn ihop. Efter andra barnet kom verkar han inte vilja alls. Nu var det 6 månader sen sist. Jag har lessnat på att bli nobbad och ger inga inviter längre. Jag känner mig lessen ibland över detta och har försökt prata om det. Han menar att han bara är för trött. Jag är i bättre fysisk form än någonsin, har gått ner till idealvikten så det tror jag inte är orsaken. Det här tär på mig och jag vet inte vad jag ska göra.

TS: Tänk dig noga för innan ni skaffar barn, det lär inte bli bättre då.

• Anonym (Skaraborgskille)
    Anonym (Här med tyvärr) skrev 2018-03-24 23:45:14 följande:

Jag och min man har varit ett par i över 10 år och han har alltid haft låg sexlust. Vi har som mest haft sex ett par gånger per månad. Jag vill betydligt oftare och har ibland funderat på att bryta upp pga detta men vi fungerar så bra ihop på andra sätt så det har inte blivit av. Nu har vi dessutom barn ihop. Efter andra barnet kom verkar han inte vilja alls. Nu var det 6 månader sen sist. Jag har lessnat på att bli nobbad och ger inga inviter längre. Jag känner mig lessen ibland över detta och har försökt prata om det. Han menar att han bara är för trött. Jag är i bättre fysisk form än någonsin, har gått ner till idealvikten så det tror jag inte är orsaken. Det här tär på mig och jag vet inte vad jag ska göra.

TS: Tänk dig noga för innan ni skaffar barn, det lär inte bli bättre då.

Öppet förhållande? Otrohet? Jag vet hur det känns!
  • Anonym (öh)
    Han vill ha närhet, vill ligga i sängen/soffan och mysa, pussas och kramas ofta (nästan jämt) MEN vill inte ha sex med mig.

Vad är felet med närhet? Han älskar dig.

Vill du nyttja honom som sexobjekt för dina orgasmers skull så köp en dildo istället.
    Kvinnor som tänker med pussyn, är bara ute efter en sak.
Svar på tråden Han vill ha närhet men vill inte ligga...