• Anonym (?!?)

Pojkvän ger pengar till sin mamma.

Jag vet helt ärligt inte ens vart jag ska börja.

Många tycker att jag har träffat en mes som kommer alltid vara mammas pojk och vissa här kommer säkert hålla med om det.

Jag vet ju inte om jag ska kalla honom för min pojkvän eller sambo eftersom han brukar bo mycket hos mig också. Och så bor han naturligtvis hos sin mamma också.

Jag kan berätta det jag vet om hans mamma, det är att den kvinnan är besatt av pengar. När jag menar besatt då menar jag verkligen besatt. Och även mycket mycket snål.

En gång bad jag henne snällt att ta ut pengar från mitt konto (dumt av mig jag vet) så rensade hon mitt konto på pengar. Jag blev ju jätte sur på henne och skällde ut henne.

Samma sak gör hon mot sin dotter. Hennes dotter har någon form av funktionsnedsättning och mamman rensar hennes konto på pengar varje månad. Och så vill inte hon köpa mat eller kläder till henne. Trots att hon rensar hennes konto varje månad.

Och nu kommer vi till min pojkvän som jag stör mig väldigt mycket på. Han jobbar och får cirka 25 tusen i månaden.

Och gissa till vem dessa pengar går? TILL MAMMAN !!!!!

Varenda krona går till henne.

Och här sitter jag och känner mig utnyttjad. Som bjuder honom på resor, hotell, spa osv osv.

Jag har sagt till honom att han måste sluta ge pengar till sin mamma men han vägrar lyssna på mig !!!

Varför ger han ens pengar till sin mamma undrar jag? Kanske för att han är rädd för henne?

En gång när han fick sin lön så var han hemma hos mig när hans mamma ringde och hon ville att han skulle komma hem till henne med pengarna.

En gång så har jag frågat henne vad hon gör med alla dessa pengar och då säger hon att hon sprarar dom.

I alla fall. Jag och han har tänkt att resa och han fick 8000 kronor från sitt försäkringsbolag p.g.a en skada. Och jag undrade om han även gav dessa pengar till sin mamma men han nekade. När han till slut loggade in på sin bank så hade han bara 5 kronor. Och han erkänner till slut att han gett sina pengar till sin mamma.

Jag är så trött på att betala hotell, resor osv medan han ger varenda krona till sin mamma.

Jag blir så trött på detta !!!!!!

• Svar på tråden Pojkvän ger pengar till sin mamma.
  • Anonym (G)

Gud vilket jävla stolpskott du träffar. Intelligensen på honom hade man ju velat utreda..

Du ska inte ge honom ETT ÖRE till. Det är DINA pengar och du har ingen som helst skyldighet att bidra med någonting. Helst skulle jag bara se att du dumpade aset så han får snutta på sin mammas tutte livet ut.. Herregud, över 30 år gammal. Klipp navelsträngen.

• Anonym (Am)
    Anonym (?!?) skrev 2018-03-26 16:58:24 följande:
    I 4 år. Ja du det är en bra fråga. Helt ärligt så ser jag ingen framtid när jag tänker framåt !
    En relation behöver inte alltid vara med framtidsutsiker, speciellt inte när man ung - som du är. Helt okej att bara ha kul och njuta av varandras sällskap. Men det gör du ju inte ens, det är bara en börda och om du inte betalade för allt skulle ni inte ha så mycket att göra ihop. 

Och om du vill ha en relation med framtidsutsikter, ptja, tycker denna relation som du själv säger inte har det. Hans beteende kommer ju ALDRIG fungera om ni faktiskt flyttar ihop, ska göra planer, skaffa barn osv. Så varför fortsätta lägga din energi, dina pengar och din tid på honom? Gå vidare är mitt råd, finns massvis av vettiga män där ute som du säkerligen kan hitta kärlek, bra relation och framtidsutsiker med.
  • Anonym (?!?)

Han ringde mig, han var ledsen. Han ville verkligen åka med men hans mamma ger inte honom pengar. Han sa att han vill bryta kontakten med mamman helt och anmäla henne. Han säger att det låter galet att han inte får sina pengar. Dom har tydligen bråkar jätte mycket. Hon säger dock om han reser så får han inte komma hem längre...

• Anonym (Agusta)

Han uppför sig inte som om han vore 33 år..för mycket mamma..låter det som..??

• Anonym (Am)
    Anonym (?!?) skrev 2018-03-26 17:26:20 följande:

Han ringde mig, han var ledsen. Han ville verkligen åka med men hans mamma ger inte honom pengar. Han sa att han vill bryta kontakten med mamman helt och anmäla henne. Han säger att det låter galet att han inte får sina pengar. Dom har tydligen bråkar jätte mycket. Hon säger dock om han reser så får han inte komma hem längre...

Sitt lugnt. Gör ingenting (som att låta honom åka med på din nota) än. Avvakta och se vad han faktiskt kommer göra av det. Räcker inte med att säga det, man måste agera också. Fråga honom vad hans plan är, tänker han ge sin nästa lön till mamman? För så enkelt är det ju, han kan välja att bara inte ge lönen till henne. Har hon fullmakt till hans konto så går han till banken och tar bort det. Kan hon hans koder så byter han dem. Har hon hans kort eller BankID eller dyl. så spärrar han dessa och beställer nya. Om han inte gör något av detta så är han inte seriös med vad han säger. 
  • Anonym (?!?)
    Anonym (Am) skrev 2018-03-26 17:39:47 följande:

Sitt lugnt. Gör ingenting (som att låta honom åka med på din nota) än. Avvakta och se vad han faktiskt kommer göra av det. Räcker inte med att säga det, man måste agera också. Fråga honom vad hans plan är, tänker han ge sin nästa lön till mamman? För så enkelt är det ju, han kan välja att bara inte ge lönen till henne. Har hon fullmakt till hans konto så går han till banken och tar bort det. Kan hon hans koder så byter han dem. Har hon hans kort eller BankID eller dyl. så spärrar han dessa och beställer nya. Om han inte gör något av detta så är han inte seriös med vad han säger. 

Då kommer vi till det andra....

De pengarna som han gett till hans mamma har de på ett gemensamt pengar säger han. De har gjort alltså att han inte kan ta ut pengar utan henne och hon kan inte ta ut utan honom. Så hur löser han detta då?
  • Anonym (Am)
    Anonym (?!?) skrev 2018-03-26 18:19:28 följande:
    Då kommer vi till det andra....

De pengarna som han gett till hans mamma har de på ett gemensamt pengar säger han. De har gjort alltså att han inte kan ta ut pengar utan henne och hon kan inte ta ut utan honom. Så hur löser han detta då?
    Prio ett är att se till att hon inte har fortsatt åtkomst till hans konton, koder och kort. Får han in lönen på deras gemensamma/mammans konto bör han också kontakta sin arbetsgivare direkt och ändra var det ska betalas ut. 

Därefter kan han försöka se hur han kan gå tillväga för att få tillbaka sina pengar. Är inte insatt i exakt hur det går till. Han får kontakta en jurist för rådgivning om hur han ska gå tillväga. 

Men låt din pojkvän göra allt detta. Det är viktigt för att han ska visa att han faktiskt kan ta ansvar. Om du fortfarande vill vara tillsammans med honom kan du väl prata med honom om det och så, men han ska göra allting som behöver göras - det är inte du som ska ringa banken, jurist osv. Han är i 30-års åldern och måste kunna stå på egna ben. Dalta inte med honom, då kommer du bara få ta över hans mammas roll. 
  • Anonym (Oidipus?)
    Anonym (?!?) skrev 2018-03-25 14:11:27 följande:

Jag vet helt ärligt inte ens vart jag ska börja.

Många tycker att jag har träffat en mes som kommer alltid vara mammas pojk och vissa här kommer säkert hålla med om det.

Jag vet ju inte om jag ska kalla honom för min pojkvän eller sambo eftersom han brukar bo mycket hos mig också. Och så bor han naturligtvis hos sin mamma också.

Jag kan berätta det jag vet om hans mamma, det är att den kvinnan är besatt av pengar. När jag menar besatt då menar jag verkligen besatt. Och även mycket mycket snål.

En gång bad jag henne snällt att ta ut pengar från mitt konto (dumt av mig jag vet) så rensade hon mitt konto på pengar. Jag blev ju jätte sur på henne och skällde ut henne.

Samma sak gör hon mot sin dotter. Hennes dotter har någon form av funktionsnedsättning och mamman rensar hennes konto på pengar varje månad. Och så vill inte hon köpa mat eller kläder till henne. Trots att hon rensar hennes konto varje månad.

Och nu kommer vi till min pojkvän som jag stör mig väldigt mycket på. Han jobbar och får cirka 25 tusen i månaden.

Och gissa till vem dessa pengar går? TILL MAMMAN !!!!!

Varenda krona går till henne.

Och här sitter jag och känner mig utnyttjad. Som bjuder honom på resor, hotell, spa osv osv.

Jag har sagt till honom att han måste sluta ge pengar till sin mamma men han vägrar lyssna på mig !!!

Varför ger han ens pengar till sin mamma undrar jag? Kanske för att han är rädd för henne?

En gång när han fick sin lön så var han hemma hos mig när hans mamma ringde och hon ville att han skulle komma hem till henne med pengarna.

En gång så har jag frågat henne vad hon gör med alla dessa pengar och då säger hon att hon sprarar dom.

I alla fall. Jag och han har tänkt att resa och han fick 8000 kronor från sitt försäkringsbolag p.g.a en skada. Och jag undrade om han även gav dessa pengar till sin mamma men han nekade. När han till slut loggade in på sin bank så hade han bara 5 kronor. Och han erkänner till slut att han gett sina pengar till sin mamma.

Jag är så trött på att betala hotell, resor osv medan han ger varenda krona till sin mamma.

Jag blir så trött på detta !!!!!!

Mycket märklig gosse.

Han får flytta hemifrån. 33 år och mamma tar alla pengar.

Jamen hallå ja!

Han trivs hemma och vill inte flytta. På alla dessa år kunde han stått flera år i lägenhetskö och fått välja och vraka.

Oidipuskomplex?
  • Anonym (x)

Säger som någon annan var inne på, varför har inget hänt sedan förra tråden? Du fick väl många råd där?

Du var bara arton när ni blev ihop, hade ingen större erfarenhet av relationer och jag kan förstå att det var svårare då att skilja mellan "normalt" och "onormalt" i en relation. Men nu är du gott och väl vuxen och bör bestämma vad det är för relation du vill leva i och handla efter det.

Har din pojkvän ett begåvningshandikapp? Detta inte sagt för att vara elak utan för att begåvningssvårigheter kan försvåra för honom att uppfatta vad som är avvikande och att sätta gränser. (Ärftlighet på det området är vanligt. Du nämner ju en funktionshindrad syster och mammans beteende  - tömma ditt konto t ex, eller säga att sonen inte är välkommen tillbaka om han vill ha tillbaka egna pengar - verkar också mycket märkligt.) Men somligt av hans beteende kan ju handla om att han genom uppväxten normaliserat detta för svensk standardkultur avvikande beteende. Precis som du själv i hög grad gjort under era ändå ganska få år tillsammans (ja, fyra år känns länge i din ålder men är det inte i det långa loppet).

Själv skulle jag säga att du inte har att göra med om din pojkvän ger bort sina pengar, vare sig det är till sin mamma eller till Rädda Barnen.Hans pengar, hans val. Vad som ÄR din sak är vilket liv och vilken typ av relation du vill ha och strävar efter, och chanserna att få det med denne man. Till exempel verkar du vilja kunna resa och göra aktiviteter tillsammans som kostar. Din särbo å sin sida väljer att ge bort de pengar han kunde gjort sådant för till sin mamma. Du har haft att välja på att inte resa, resa själv eller bjuda pojkvännen. Hittills har du löst detta med egna uppoffringar (betalt för särbo) och därmed möjliggjort för honom att både vara generös mot sin mamma och kunna göra dessa saker - han har inte behövt välja. Men du verkar inte särskilt nöjd med detta. Och sett till särbons nuvarande beteende har du ingen anledning att tro att han skulle bidra ekonomiskt med sin del om ni flyttade ihop heller.

Du får bestämma hur du vill ha det helt enkelt och fundera över om du kan få det med denne man. Rekommenderar att du inte betalar en enda krona till för honom eftersom du inte delar hans ekonomiska prioriteringar. Res själv, med någon annan eller spara dina pengar till senare (jag hoppas det var ett skämt att du skulle resa med hans mamma). Se hur det faller ut.
    Om du inte är nöjd med resultatet, gör slut eller en paus och se hur du trivs som singel. Det är betydligt enklare eftersom ni inte bor ihop.

Svar på tråden Pojkvän ger pengar till sin mamma.