• Majblomman

Gammal kärlek rostar aldrig?

Hej på er alla kloka människor därute!

Det fanns för många ser en mycket speciell person i mitt liv som med tiden blev mitt allt. Men pga omständigheterna separerade vi och eftersom det inte var mitt val har det varit en stor sorg i mitt liv. Jag bearbetade aldrig sorgen och la locket på av olika skäl som jag inte går in på.

Nu, många år senare, sitter jag här och känner, undrar och behöver förklaringar. ska jag kontakta honom och låta honom veta detta och testa om det finns någon chans till att få svar? Jag stängde av mina känslor efter honom och än idag har jag svårt att känna sorg när det gäller annat. Känns som att jag ska bocka av mina frågor till hööm först för att komma vidare. Är jag fel ute?

• Svar på tråden Gammal kärlek rostar aldrig?
  • Anonym (Micke)

Ja, jag tycker du är fel ute. Lös dina problem själv och gå vidare. 

Jag hade inte velat bli kontaktad av ett  gammalt ex långt efteråt för att gå igenom hennes problem.

• Aniiee

Gammal kärlek rostar om man inte vårdar den. Gör man det så är chansen mycket större att den får bli gammal = gammal kärlek rostar aldrig.

Den där kärleken är nog sut och över och sönderrostad för länge sen, egentligen. Men du kan ju alltid chansa.

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Majblomman

Även om problemen är obesvarade frågor som kanske även du skulle ha funderat över?
    Tänk om det inte ens är så problematiskt utan skulle mer mynna ut i mejlväxling som handlar om vackra minnen?

• Majblomman
    Aniiee skrev 2018-03-25 20:38:29 följande:

Gammal kärlek rostar om man inte vårdar den. Gör man det så är chansen mycket större att den får bli gammal = gammal kärlek rostar aldrig.

Den där kärleken är nog sut och över och sönderrostad för länge sen, egentligen. Men du kan ju alltid chansa.

Ok. Om det skulle vara som du tror, vad har för förslag för att jag ska komma vidare i livet? Jag har nämligen slutat känna och leva efter honom. 
  • Less is more

Jag minns att jag hamnade i en extrem kris efter mitt förr förra samboförhållande tog slut. Jag trodde vi skulle gifta oss och skaffa barn. Så gjorde han slut. Jag kanske var 27 och planerade att ta livet av mig.

Men idag är det faktidkt honom jag tänker på minst. De som betytt mest i mitt liv är inte han längre. Utan killen innan och min efterkommande sambo och nuvarande man som jag lever med. Och mina barn.

Jag har jättesvårt att förstå idag hur jag kunde må så dåligt då.

Men jag tror att jag på den tiden hade en jättelåg självkänsla och ganska lågt självförtroende. Dessutom förändrades min världsbild - långa förhållanden kan faktiskt ta slut. Jag blev tvungen att bli vuxen på riktigt.

Så se framåt i stället och hör inte av dig till honom igen. Du klarar dig !

• Majblomman
    Less is more skrev 2018-03-25 20:47:26 följande:

Jag minns att jag hamnade i en extrem kris efter mitt förr förra samboförhållande tog slut. Jag trodde vi skulle gifta oss och skaffa barn. Så gjorde han slut. Jag kanske var 27 och planerade att ta livet av mig.

Men idag är det faktidkt honom jag tänker på minst. De som betytt mest i mitt liv är inte han längre. Utan killen innan och min efterkommande sambo och nuvarande man som jag lever med. Och mina barn.

Jag har jättesvårt att förstå idag hur jag kunde må så dåligt då.

Men jag tror att jag på den tiden hade en jättelåg självkänsla och ganska lågt självförtroende. Dessutom förändrades min världsbild - långa förhållanden kan faktiskt ta slut. Jag blev tvungen att bli vuxen på riktigt.

Så se framåt i stället och hör inte av dig till honom igen. Du klarar dig !

Tack, känner igen det du skriver. Jag var också 27 när vi gick skilda vägar och jag ville också ta livet av mig. Depression kom som på posten. Gick vidare ändå och har barn idag och satsat på karriär. När livet äntligen känns tryggt igen så kommer hans minnen tillbaka..
  • Less is more
    Majblomman skrev 2018-03-25 20:50:47 följande:

Tack, känner igen det du skriver. Jag var också 27 när vi gick skilda vägar och jag ville också ta livet av mig. Depression kom som på posten. Gick vidare ändå och har barn idag och satsat på karriär. När livet äntligen känns tryggt igen så kommer hans minnen tillbaka..

Men lever du med personen som du har barn med, är ni lyckliga ?

Oavsett så kan det vara så att du behöver tänka på det som var en period. Sen kanske han bleknar.
  • Majblomman
    Less is more skrev 2018-03-25 20:59:54 följande:
    Men lever du med personen som du har barn med, är ni lyckliga ?

Oavsett så kan det vara så att du behöver tänka på det som var en period. Sen kanske han bleknar.
     jag lever med personen jag har barn med. vi är lyckliga med barnen men inte med varandra. inte heller olyckliga nog att separera.
  • Anonym (Ök)

Är den här personen i en ny realation? I sådana fall skulle jag definitivt inte kontakta honom.

Sedan som ovan skriver. Jobba med dig själv och gå vidare. Tror inte du kommer nå bättre av att ta upp kontakten igen...

Svar på tråden Gammal kärlek rostar aldrig?