Inlägg från: Anonym (Her) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Her)

Det där att lyssna o prata

Får dåliga vibbar att bara höra om dina "vänner" ts.

Du måste själv avgöra om de är mödan värt. Du vet hur de fungerar, så frågan är, tycker du de ger dig lika mycket som du ger de?

Alla behöver olika relationer men jag behöver djupa. Där man är äkta, och lika intresserade.

En person som inte frågar dig eller ger respons och bara pratar sitt sitt sitt, det är ingen vänskap alls du är bara deras kotterplank. Så känner i alla fall jag och känner jag så då säger jag fuck you jag kan må bättre av finare människor.

• Anonym (Her)
    EmberEyes skrev 2018-03-26 15:22:04 följande:

Något som jag upplever är ett återkommande fenomen här på FL är att väldigt många verkar tro att "eftersom jag funkar såhär så förväntar jag mig att det är det rätta sättet att vara på och alla andra ska funka likadant.".

Att jag lyssnar på dig betyder inte att du är skyldig att lyssna på mig. Att jag frågar vidare när du pratar betyder inte att du är skyldig att fråga vidare när jag pratar. Jag gör detta ur eget intresse, inte för att den andre ska hamna i "skuld" till mig.

Det vi alla behöver göra är att skaffa någon eller några vänner som kan ge och ta på ett sätt som tillfredsställer våra egna behov.

Sedan så finns det en gräns för vad som är artigt, men jag vet inte om det är det du pratar om (du skriver "ofta i flera timmar").

Nej man ska inte vara skyldig något, intresset att bry sig om andra än sig själv ska finnas av sig själv.

Definitivt vi har olika behov, men ofta ljuger människor om att de ska lyssna och bryr sig när de bara har dig för att ventilera sitt, sen skiter de i hur du mår, din glädje eller sorg i livet och skulle du behöva de, kan du glömma att de finns där en grå dag när ditt liv är kaotiskt.

Är du en sån människa så säg det från början. Ge ingen danska förhoppningar.
Svar på tråden Det där att lyssna o prata