Böneutrop!
Jag ser att du vill tolka det som att det endast är populistiska krafter som härjar. Nyheter för dig: Oron är stor bland demokratiska icke-populistiska krafter. Det är de som inte är religiösa och konservativa likt SD och KD. Nu finns det några för dig att gissa på bland riksdagspartierna. Sedan har du alla som inte bryr sig så mkt om partierna utan på det stora hela bryr sig mest om att i det sekulära samhället är religion mer privat än offentlig. Ingen av dessa är de "troll" som du eller jag stött på i våra privatliv. Eftersom du lägger stor vikt vid det personliga och trollande: Min exman är muslim. Tämligen sekulär. Pga hans hudfärg vet jag allt om troll och åsikter om vår familj. Särskilt frispråkiga var folk från mellanöstern, läs araber och kurder. De flesta, muslimer.
Det är skrämmande att du insinuerar att en saklig debatt om religionsfrihetens gränser är "yttrandefrihet som inte ska utnyttjas". Inget av det som debatteras här är över yttrandefrihetens gränser och är i närheten av den "hets" du pratar om.
Förfrågan ligger hos polisen just nu och det är en fråga om ljudnivå! Hur du en vänder och vrider på det.
Jag sa aldrig att yttrandefrihetens gränser överskridits på detta forum, så lägg inte ord i min mun tack. Däremot finns det mängder av sociala medier där detta är väldigt tydligt. Och det är även fullt synligt när jag och mina syskon befinner oss utanför hemmen och senast för några veckor sedan klottrades det ännu en gång på vår moské. Hatbrotten haglar över oss just nu och dom åsikter sprids genom våra populistiska politiker, vår sociala media och trollen på nätet.