Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius
    Abegayle70 skrev 2018-04-01 21:06:44 följande:
    Läsvärt om antisemitism i Tyskland.

www.wsj.com/articles/germany-struggles-with-a...

Samma fenomen även i Sverige.
    Trist att antisemitism breder sig ut i Europa igen på nytt, och starkare denna gången, via "flyktingarna", från muslimska länder, denna gången.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    KillBill skrev 2018-04-01 22:57:30 följande:

Jag menade att ditt påstående var insinuativt men jag kunde ha varit tydligare på den punkten. Du har alltså inget som helst belägg för att polisanmälningar om hatbrott från homosexuella och judar negligeras eller några belägg för ditt påstående att polisanmälda hatbrott från muslimer är överdrivna. Fascinerande men inte oväntat.

Själv så tar jag vart enda polisanmält hatbrott från homosexuella, judar, muslimer och andra på största allvar.

"Ingnorance is a bliss", som man säger i UK och USA.

Bara för att du inte vill kännas vid om något som kallas för "prioritering" inom rättsväsendet så får det stå för dig, ta inte ut detta på din omgivning som inte lever i din rosenskimrande värd.

Men vad fiiiint att du tar alla sådan hatbrott på lika stort allvar. Då kanske du skall informera rättsväsendet detta då. När Svenskar blir utsatta för hatbrott av EXEMPELVIS muslimer eller från andra religiösa grupper och/eller kulturer att det skall utredas med samma prioritering som hatbrott mot EXEMPELVIS  muslimer och/eller homosexuella. 

Nu skall vi se om du kommer med dina sedvanliga örondragre om invandrana och/eller kulturkrockar.
    Jag skall säga till om du gör detta.

En adekvat jämförelse. Notera att jag skrev jämförelse.

Fråga en man som blivit utsatt för misshandel av sin sambo. Hur tror du han blir bemött, i samhället och av rättsväsendet?
    Tror du på allvar att rättsväsendet lägger ned samma tid på en misshandlad man (som har blivit misshandlad av sin kvinna), som en misshandlad kvinna (som har blivit misshandlad av sin man) av sin man?
    Svar du ja på dessa frågor så lever du total verklighetsfrånvänt.

• EnAnonumius
    Anonym (Hmmm....) skrev 2018-04-03 09:20:23 följande:
    Visst, men man kan vara emot böneutrop utan att vara högerextremist. Jag är ateist, men tolererar kyrkklockor som en del av vårt kulturarv. Att införa utrop med religiöst innehåll i en sekulär stat finner jag väldigt frånstötande. Jag hade inte gillat om svenska kyrkan började med böneutrop heller.

När man läser dina inlägg verkar det som att du anser att vi ska gå ifrån det sekulära samhälle vi har i Sverige och som vi fått genom att skaka av oss kyrkans ok, och bli mer religiösa. Det är jag helt emot.

Detta inlägg, som jag citerar, är exempel på dålig argumentationsteknik f.ö.
  • EnAnonumius
    Anonym (Hmmm....) skrev 2018-04-03 10:27:21 följande:
    Dessutom, om man läst det i en bok för ett tag sedan, är det knepigt att länka till det. En del saker jag skrivit på FL är sådant jag lärt mig under min utbildning. Hur länkar jag till det?
    Skriv upp bokens titel och Författarens namn och hänvisa personen till närmsta bibliotek, alternativ Universitetsbibliotek

Det finns lägen när man kan be om källa. Dock så som det är i denna tråden så är det bara direkt löjligt att kräva källa på minsta lilla åsikt och utlåtande man gör i tråden och vissa som använder då en s.,k "brasklapp" för att visa hur duktig denne är på att använda källhänvisning genom bara tidningsartiklar.

• EnAnonumius
    KillBill skrev 2018-04-03 07:14:32 följande:
    Intressant om den högerextrema trollkulturen:
    Högerextremister i nätforum försöker påverka svenska valet.

www.dn.se/kultur-noje/hogerextremister-i-natf.../
    Jaha OCH?
    Medan du gräver så kan du ju länka till vänsterextremistisk trollkultur med.
    Du som är emot alla form av extremism, som du själv påstått.
    Ändå väljer du att bara jaga högerextremister. Drömmer

Dessutom så finns det ju muslimer som är emot böneutrop, skall vi börja kalla dem för högerextremister nu med då eller? Flört

• EnAnonumius
    KillBill skrev 2018-04-03 12:44:36 följande:

Jag har redan förklarat att jag postat inlägget efter en diskussion i tråden kring behovet av källangivelser med anledning av fake news, trollkonton o.s.v. Vad är det som du inte förstår?

Precis vad var det du inte förstår?

• EnAnonumius
    oanonym skrev 2018-04-03 12:40:07 följande:
    Det är kanske därför vi inte ska ta religiösa på allvar, då de inte kan ge någon källa....
    Precis.. Skål

• EnAnonumius
    KillBill skrev 2018-04-03 14:42:02 följande:
    Frågan är alltså ställd till dig..
    Bra då vet jag, du hantera inte motfrågor.

Så vad var det du inte förstod med mitt svar till dig?
    Det är ju uppenbart att du inte förstod mitt svar, annars så hade du inte försökt att skylla din okunskap på mig med din smaklösa fråga "Vad är det du inte förstår" till mig.

• EnAnonumius
    oanonym skrev 2018-04-03 14:42:37 följande:
    Jag funderar på att alltid hänvisa till faith/tro när jag påstår saker.
    Skulle jag bli tagen på allvar då?
    Det vore ett roligt experiment faktiskt.
    Ja i synnerhet mot dem som inte kan förstå skillnaden, när det är läge att be om källhänvisning och när man diskuterar åsikter kring ett fenomen, i detta fall böneutrop.

För det som någon sitter med en dåres envishet och kräver källhänvisning på, var inget påstående i ordets rätta bemärkelse egentligen.
    Men har man inget vettigt att tillföra debatten så skall det tydligen vara helt okey att förstöra för de andra som vill diskutera med att i sann vänsterextremistiskt anda att dra tråden från sitt ämne.

Så varför inte, dags att hänvisa till en (guds/gudar tro).

Svar på tråden Böneutrop!