Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Böneutrop!

KillBill skrev 2018-04-03 14:59:31 följande:

Ditt svar bevisade tydligt att du inte förstått vad jag skrev. Därför ställde jag en fråga till dig i all vänlighet. Du svarar med en motfråga? Du har dessutom inte svarat på varför du kom med grundlösa påståenden om mig i söndags.  Du kanske ska börja där?

Jag förstod vad du skrev. Även om du inte vill inse detta.

Men om det förgyller din dag med att inbilla dig själv att EA inte förstod vad du skrev så varsågod det bjuder jag på, så länge du håller i minnet att du förgyller din dag med en direkt lögn.

Nästa skitsnack/lögn du skall komma med om mig? Jag mena när du ändå är i farten.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    KillBill skrev 2018-04-03 15:20:47 följande:
    Skitsnack?

Det är du som har anklagat mig för saker som inte stämmer. Jag tycket det är svagt att du inte står för att du gjorde fel och ber om ursäkt.
    Som jag skrev förut, jag förstod vad du skrev. Att du inte vill inse detta är dina problem. Det ger dig ingen rätt att anklaga mig för att vara svag och att jag skall be om ursäkt. Bara för att du inte kan ta till dig att jag förstod dig.

Så nej jag tänker be om ursäkt för något. Dock så kommer de inte bli någon sanning från din sida hur mycket du väljer att upprepa lögnen om att  jag inte förstod (enligt dig). 

• EnAnonumius
    Kawthar skrev 2018-04-03 15:25:17 följande:
    Jag följer endast Guds ord och inga sagoberättelser, så du får hänvisa till Koranen. Jag försöker inte övertyga någon, endast sprida kunskap om islam utifrån min tolkning av den.
    Sharialagar är Guds lagar såsom tex bönen , fastan, allmosan osv alltså saker som tas upp i Koranen.
    Hur vet du att det är Guds ord du följer? Har Gud _personligen_ sagt till dig att koranen är hans/hennes ord och du skall följa dem?
    (Ja jag har ställt samma fråga till kristna)

• EnAnonumius
    Kawthar skrev 2018-04-03 16:04:33 följande:
    Yepp, precis så är det. Jag känner det i hela kroppen och omfamnar islam med hela mitt hjärta. Koranen är Guds ord direkt till människan utan tolkningar, präster eller andra mellanhänder.
    Ja du säger att du "känner det" i hela kroppen. Känsla i kroppen kan alla få. Det betyder ju inte att det är "personligt sagt" för den saken skull. Det var inte en känsla jag frågade efter heller.

Det var personligen jag efterfrågade.
    Med det så menas det med att man står fysiskt typ "ansikte mot ansikte" med varandra inte att du får en "känsla i hela kroppen".

Frågan kvar står.
    Har Gud sagt det till dig personligen, att koranen är hans ord?
    Och om du säger ja, hur vet du då att det var Gud som sade det (eller Allah som muslimer egentligen säger) till dig personligen?

Sedan har även Gud sagt till dig, personligen, att du tolkar hans ord (som skall stå tydligen stå skriven i koranen) rätt?

• EnAnonumius
    Kawthar skrev 2018-04-03 16:43:19 följande:
    Men du har ju inte gett det en ärlig chans. Har ju diskuterat med dig förrut och du har inte ens läst Koranen, hur kan du vara säker på att det inte finns någon Gud? Vad gör dig övertygad om att du uppstod av en slumpmässig slump? Jag tror inte Gud straffar oss för vad vi inte vet, men du har allt framför dig och ändå inte tar chansen att studera. Hur kan du förneka ett Budskap du inte tagit del av?
    Dina ord du använder dig av i detta svar det kan man vända på och använda emot dig. För hur kan du vara så tvärsäker på att Gud finns, och att han har skapat dig? Vad gör dig så övertygad om det?

Det går ju att använda samma svar som du gjorde till mig (se inlägg #521),  KÄNSLA.
    Man har en känsla i hela kroppen som säger att Gud inte finns. Man vet via känsla att Gud är en fiktiv figur som människan har hittat på för att ha något att "tro på" för det behöver tro på något övernaturligt väsen.

• EnAnonumius
    Kawthar skrev 2018-04-03 17:15:23 följande:
    Ja jag tror ju att Gud ger mig den känslan , och Hans ord är Koranen.Vill jag veta vem Gud är , vad Han vill av mig och hur jag ska förhålla mig till Honom , läser jag hans Budskap till mänskligheten, Koranen. Så Hans sätt att samtala med mig är genom Den och mitt sätt att samtala med Honom är genom bönen.
    Jag är varken ett Sändebud eller en Profet så det är den närmaste kontakten vi får i detta liv.
    Gud säger till oss genom Koranen att dess Budskap är komplett, fullt detaljerad och en Perfekt skrift och att vi inte ska ha andra skrifter än just Koranen och det är just det jag följer.
    Mig veterligen så har jag aldrig hävdat att du skulle vara något sändebud. Och jag tänker inte påstå det heller om dig framöver. Så varför du blandar in "sändebud" och sitter och förnekar om att du skulle vara sändebud är ju bara kontraproduktivt då de inte ens var något som kom upp i min fråga och inlägg till dig.

Du heltiden återvänder till känsla. Det får mig att undra om du förstår ordet "personligen" egentligen. Det är inte "känsla", och "känslor" som åsyftas med "personligen".

Jag formulerar om frågan.

Har du mött GUD (sett hans ansikte så du kan ta på hans/hennes ansikte fysiskt med din hand) och Gud har talat med sina egna ord (så att du har hört hans röst med dina öron) att koranen är hans egna ord som är nedskrivna?

Alltså du har en konversation med Gud, på samma sätt som du pratar med din exempelvis mamma?

• EnAnonumius
    Less is more skrev 2018-04-03 19:51:49 följande:
    Denna diskussion handlade till en början om böneutrop - men nu börjar några här komma in på området tro eller icke-tro.

Till en Anonumius: Det blir så dumt. Vi alla vet ju att Gud inte är någon fysisk person som man kan ta på. Muslimer läser som sagt koranen och tror på vad som står i den. Därför är väl snarare frågan hur man kan tro på att det faktiskt är Guds ord i koranen och inte bara en skrift från politiskt och filosofiskt sinnade människor. Men det är en annan historia och det blir ett dött lopp art diskutera det eftersom ingen kommer ändra sin uppfattning.
    Ja och om du läser mina inlägg så är det exakt det jag gör. Hur man kan tro att det är Guds ord. Läs mina inlägg så ser du det.

Jag skrev från första början i inlägg #519 denna enkla fråga. Jag citerar mig själv:
    "Hur vet du att det är Guds ord du följer?"
    (slut citat)
    Samma fråga du kommer med med en kortare form och en smula annorlunda formulerad. Men grunden samma.

Dock om nu inte Gud är en fysisk person som man kan ta på. Så kan man ju ifrågasätta mycket om dem som påstår att de ha "mött Gud" och "träffat Gud". I synnerhet som nu när "Kawthar" hävdar att man inte kan "se Gud".
    Då kan man ju undra hur "Gud skapade människan till sin avbild".
    Men det är som du säger en annan diskussion.

• EnAnonumius
    Abegayle70 skrev 2018-04-04 07:50:48 följande:
    Nu orkar jag inte gå tillbaks flera sidor, men motstånd mot böneutrop = islamofobi och högerextremism.

Innebär det att de muslimska församlingar som säger sig vara mot detta är islamofober och högerextremister?  
    Har också ställt den frågan i tråden.
    Det som är märkligt är att ingen svara på den.
    Jag tror tyvärr ingen vill svara på det, för då faller det ju platt att skylla på högerextremisters "onda krafter" om folk är emot böneutrop.

• EnAnonumius
    KillBill skrev 2018-04-04 13:58:29 följande:

Ascher är ledamot i juryn för ALMA-priset - Astrid Lindgren Memorial Award. Ratar du barn och ungdomsböcker som fått Astrid Lindgrenpriset bara för att Ascher är ledamot i juryn?

Jaha, vad har det med saken att göra?
    Han blir ju knappast mer demokratisk för den saken skull.

I och med att du kör ofta med Godwins law, som argumentations teknik, så kan jag lägga med en adekvat (om än fiktiv) jämförelse till dig i din debattstils anda.
    Om Hitler vann Nobels fredspris, skulle det göra Hitler mindre Nazistisk då och helt plötsligt bli bra person?

• EnAnonumius
    Abegayle70 skrev 2018-04-04 13:10:26 följande:
    Du menar att de är nyttiga idioter åt islamofober och högerextremister på samma sätt som jipf och shit to hamas är nyttiga idioter åt hamas?
    Skål
Svar på tråden Böneutrop!