Kawthar skrev 2018-04-03 17:15:23 följande:
Ja jag tror ju att Gud ger mig den känslan , och Hans ord är Koranen.Vill jag veta vem Gud är , vad Han vill av mig och hur jag ska förhålla mig till Honom , läser jag hans Budskap till mänskligheten, Koranen. Så Hans sätt att samtala med mig är genom Den och mitt sätt att samtala med Honom är genom bönen.
Jag är varken ett Sändebud eller en Profet så det är den närmaste kontakten vi får i detta liv.
Gud säger till oss genom Koranen att dess Budskap är komplett, fullt detaljerad och en Perfekt skrift och att vi inte ska ha andra skrifter än just Koranen och det är just det jag följer.
Mig veterligen så har jag aldrig hävdat att du skulle vara något sändebud. Och jag tänker inte påstå det heller om dig framöver. Så varför du blandar in "sändebud" och sitter och förnekar om att du skulle vara sändebud är ju bara kontraproduktivt då de inte ens var något som kom upp i min fråga och inlägg till dig.
Du heltiden återvänder till känsla. Det får mig att undra om du förstår ordet "personligen" egentligen. Det är inte "känsla", och "känslor" som åsyftas med "personligen".
Jag formulerar om frågan.
Har du mött GUD (sett hans ansikte så du kan ta på hans/hennes ansikte fysiskt med din hand) och Gud har talat med sina egna ord (så att du har hört hans röst med dina öron) att koranen är hans egna ord som är nedskrivna?
Alltså du har en konversation med Gud, på samma sätt som du pratar med din exempelvis mamma?